عصر بازار

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد؛

نقش موثر روابط عمومی در موفقیت سازمان

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: معرفی یک محصول بانکی به مشتریان، به اندازه تولید آن محصول اهمیت دارد و از این جهت کار روابط عمومی بسیار موثر و مهم است.

نقش موثر روابط عمومی در موفقیت سازمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر محمد رضا حسین زاده امروز در همایش کارشناسان روابط عمومی این بانک افزود: یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی، واسطه بودن بین کارکنان و مدیران است، به طوری که باید هر روز پیشنهادها و ایده های تازه همکاران از طریق روابط عمومی به سطوح بالای مدیریتی بانک اعلام شود.

    وی با اشاره به اهمیت حوزه روابط عمومی در پیشرفت امور بانک، اظهار کرد: بانک ملی ایران امروز یک بانک پیشرو است و معرفی این موفقیت ها بر عهده روابط عمومی است، از این رو باید از همه ابزارهای جدید و پیشرفته در حوزه اطلاع رسانی به درستی و با حداکثر سرعت استفاده شود.

    رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به این که بانک اکنون در شرایط بسیار مطلوبی است و روابط عمومی باید این موضوع را به درستی و دقت منعکس کند، اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد روابط عمومی بانک مطلوب و قابل تقدیر است، اما تلاش ها و فعالیت های آن باید لحظه ای تر و همه جانبه تر صورت گیرد.

    مدیر عامل بانک ملی ایران محصولات متنوع و خدمات تازه بانک را کم نظیر ارزیابی و خاطرنشان کرد: همه فعالیت های بانک در رو آوردن مشتریان به محصولات نمود پیدا می کند و وظیفه روابط عمومی، شناساندن این خدمات به مردم است.

    حسین زاده در ادامه همایش از امضای قرارداد تامین مالی جدید با اگزیم بانک کشور چین خبر داد.

    وی با اشاره به گشایش های ایجاد شده برای نظام بانکی کشور پس از برجام، گفت: بانک ملی ایران در استفاده از ظرفیت های بین المللی ایجاد شده طی این دوره پیشتاز بوده به طوری که پس از انعقاد قرارداد تامین مالی با کشورهای فرانسه، دانمارک، کره جنوبی و اتریش، این بار قرارداد با کشور چین در حال نهایی شدن است.

    به گفته حسین زاده، فعالان اقتصادی و بانکی کشور فرانسه که به تازگی با حضور در محل بانک ملی ایران با فعالیت های آن آشنا شدند، از سرعت پیشرفت و اقدامات این بانک در حوزه روابط بین الملل و توسعه فعالیت ها در زمینه مبارزه با پولشویی و تطبیق با استانداردهای بانکی جهانی ابراز شگفتی کرده اند.

    رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: اکنون با 150 بانک خارجی در 30 کشور جهان رابطه کارگزاری برقرار کرده ایم و شعب خارجی بانک در حال افزایش است، به طوری که تنها در کشور عراق به عنوان همسایه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، سه شعبه بانک ملی ایران وجود دارد و مجوز فعالیت شعبه هنگ کنگ هم پس از دو سال تلاش و پیگیری اخذ شده است.

    وی از گشایش 22 میلیارد یورو ال سی، حواله های ارزی و بروات اسنادی با شعب داخل و خارج این بانک در پسابرجام خبر داد و افزود: پرداخت دست کم 34 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بیش از چهار هزار و 300 واحد تولیدی توسط بانک ملی ایران تا پایان مهر ماه، توانسته علاوه بر حفظ اشتغال موجود، هشت هزار شغل جدید نیز ایجاد کند.

    حسین زاده ادامه داد: بانک ملی ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی به شدت فعال بوده و توانسته با تسهیلات پرداختی خود، ده ها بنگاه اقتصادی را از خطر ورشکستگی نجات دهد.

    وی به کاهش قابل توجه نسبت مطالبات معوق به تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: این نسبت در سال 1392 برای بانک ملی ایران 17.4 درصد بود که در سال گذشته به 7.8 درصد رسید، در حالی که رقم متوسط در نظام بانکی بین 10 تا 11 درصد است.

    مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: متوسط نسبت مطالبات معوق به تسهیلات پرداختی (NPL) در نظام بانکی جهان 5 درصد است و روند کنونی نشان می دهد بانک ملی ایران در حال نزدیک شدن به این نرخ است.

    رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین به خدمات تازه بانک ملی ایران که آن را از یک بانک به ظاهر سنتی به یک بانک کاملا مدرن تبدیل کرده اشاره کرد و گفت: سامانه «بام» که از پیشرفته ترین خدمات بانکداری الکترونیک است، مانند یک موجود زنده تقریبا هر دو هفته یک بار به روز شده و خدمت جدیدی به مشتریان ارائه می دهد.

    وی اظهار کرد: «بله» که خدمات بانکی را در بستر یک پیام رسان ارائه می دهد، هیچ نمونه مشابهی در کشور ندارد و می تواند محل بسیار مناسبی برای جذب مشتری باشد.

    مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین اجرای طرح مدیر خدمات ویژه را که هم پای بانک های بزرگ جهان است از مهمترین اقدامات انجام شده در بانک دانست و خاطرنشان کرد: همه این خدمات گسترده و متنوع، باید به درستی توسط روابط عمومی بانک در تهران و شهرستان ها به مشتریان معرفی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی