عصر بازار

افزایش امتیاز ایران در گزارش سهولت کسب‌وکار بانک جهانی

عصر اعتبار- آخرین گزارش منتشر شده بانک جهانی درباره سهولت کسب و کار برای سال ۲۰۱۸ میلادی نشاندهنده بهبود ۰.۲۶ امتیازی جمهوری اسلامی ایران است.

افزایش امتیاز ایران در گزارش سهولت کسب‌وکار بانک جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، گزارش سهولت کسب و کار بانک جهانی که شامگاه سه شنبه از طریق پیام رسان وزارت اموراقتصادی و دارایی منتشر شد، نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران با کسب امتیاز 56.48 از برزیل، مصر، لبنان و ... پیشی گرفته است.

    شاخص سهولت کسب‌وکار بانک جهانی با ارزیابی 10 نماگر در حوزه‌های قانونی، اجرایی و قضایی به بررسی محیط کسب‌وکار در 190 کشور جهان می‌پردازد.
    طبق این گزارش، ایران در نماگرهای آغاز کسب‌وکار رتبه نود و هفتم و در اخذ مجوزهای ساخت جایگاه بیست و پنجم را به دست آورد.
    همچنین در نماگرهای دسترسی به برق رتبه نود و نهم و ثبت مالکیت جایگاه هشتاد و هفتم به ایران رسید.
    رتبه هشتادم در الزام‌آور بودن اجرای قراردادها، جایگاه نودم در اخذ اعتبارات و یکصد و پنجاهم در پرداخت مالیات نیز به ایران تعلق گرفت.
    مجموع عملکرد این نماگرها باعث شده است امتیاز شاخص کل بهبود یابدو.
    البته کشور ما جایگاه یکصد و بیست و چهارم را از آن خود کرده و بنابراین نسبت به گزارش پیشین، در اثر عملکرد بهتر سایر کشورها چهار پله عقب رفته است.
    بر اساس این گزارش، سیاست دولت یازدهم در حمایت از بخش خصوصی در مقابله با انحصار سبب شد رتبه ایران در شاخص سهولت کسب و کار از یکصد و پنجاه و دوم در سال 2013 میلادی به 120 در سال جاری میلادی بهبود یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی