عصر بازار

دارایی‌های تحت مدیریت جهان به ۱۴۵هزار میلیارد دلار می‌رسد

عصر اعتبار- جمعیت دنیا در حال پیرشدن است و دارایی‌های تحت مدیریت در جهان در سال ۲۰۱۶ به ۸۴.۹ تریلیون دلار رسیده است؛ این عدد تا سال ۲۰۲۵ تقریبا ۲ برابر می‌شود و به رقم ۱۴۵.۴ تریلیون دلار می‌رسد.

دارایی‌های تحت مدیریت جهان به ۱۴۵هزار میلیارد دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، با طولانی‌تر شدن عمر جمعیت جهان، یک صنعت در جهان از برنامه‌های مربوط به بازنشستگی بیشترین بهره را خواهد برد.

    طبق گزارش پرایس‌واترهوس‌کوپرز (پی‌دابلیوسی)، بخش مدیریت دارایی و ثروت، با عقب نشینی دولت‌ها از کمک به افراد در مدیریت پس‌انداز بازنشستگی، تا سال 2025 داراریی‌های به ارزش 145.4 تریلیون(هزار میلیارد) دلار را مدیریت خواهند کرد.

    در سال 2016 کل سرمایه‌های تحت مدیریت جهان به 84.9 تریلیون دلار رسید و آخرین گزارش شرکت «تحول مدیریت دارایی و ثروت» نشان می‌دهد این میزان تا سال 2025 تقریبا 2 برابر شده و به 145.4 تریلیون دلار خواهد رسید. این به معنای این است که این صنعت شاهد رشد دارایی‌ها با سرعت 6.2 درصد در سال خواهند بود و در این میان عملکرد امریکای لاتین و آسیا اقیانوسیه قدرتمندتر خواهد بود.

    پی‌دابلیو سی در بیانیه‌ای که دیروز منتشر شد گفت: ثروت رو به رشد افراد با ثروت خالص بالا و فراوانی بالای این افراد به علاوه تغییر به سوی مشارکت در پس‌اندازهای بازنشستگی، باعث ایجاد رشدی عظیم در صنعت مدیریت دارایی و ثروت شده است.

    این گروه مشاور پیش‌بینی می‌کنند، صندوق‌های خرده‌فروشی، شامل صندوق‌های تبادلات تجاری (ای‌تی‌اف) تا 2025 تقریبا 2 برابر شوند و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جایگزین نظیر املاک و زمین، وام‌ها و اوراق خصوصی، بیشتر شود.

    پی‌دابلیوسی گفت که مدیران سرمایه، صندوق‌های بازنشستگی و مستمری بگیری بیشتری را در سراسر جهان مدیریت خواهند کرد.

    علی‌رغم آینده خوشبینانه مدیران ثروت، پی‌دابلیوسی اشاره می‌کند که آنها مجبور خواهند بود تا برای بقا در این چشم‌انداز جدید تطبیق پیدا کنند.

    مدیران سرمایه در صورتی‌که خلاقیت داشته باشند می‌توانند از این فرصت عظیم رشد جهانی استفاده کنند. اولوین الکساندر، مدیرکل مدیریت دارایی و ثروت پی‌دابلیوسی می‌گوید: این مساله مرگ و زندگیست. ظرف 5 تا 10 سال اینده همه چیز بسیار متفاوت خواهد بود و ما شاهد این خواهیم بود که شرکت‌های کمتری سرمایه‌های بسیار بیشتری را با کارایی بیشتر و بسیار ارزان‌تر، مدیریت کنند.

    پی‌دابلیوسی اعلام کرد که شرکت‌ها باید با دنیای بسیار تکنیکی‌تری تطبیق پیدا کنند و انتظار می‌رود هوش مصنوعی  و پردازش روباتیک دنیای تحقیقات و مدیریت سرمایه و سهام را دگرگون کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو