عصر بازار

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی:

بیت کوین برای ایران بهترین فرصت است

عصر اعتبار- ناصر حکیمی با بیان این که بیت کوین فرصتی مناسب برای ایران است گفت: ارز دیجیتال بیت کوین فرصت بسیار مناسبی برای توسعه بخش دیجیتال و استفاده از ظرفیت‌های این ارز دیجیتال برای توسعه است تا با استفاده از آن کسب و کارهای نوپا و استارت آپ‌ها بتوانند در حوزه تجارت سریع‌تر فعالیت کنند.

بیت کوین برای ایران بهترین فرصت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، ناصر حکیمی، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت:  بیت کوین یک فناوری مبتنی بر بلاک چین است و بانک‌های مرکزی دنیا در قبال این ارز دیجیتال واکنش‌های متفاوتی دارند اما در هر صورت هنوز بیت کوین در کشوری به صورت رسمی به ثبت و شناخت نرسیده است.

    ناصر حکیمی با بیان این که بیت کوین فرصتی مناسب برای ایران است گفت: ارز دیجیتال بیت کوین فرصت بسیار مناسبی برای توسعه بخش دیجیتال و استفاده از ظرفیت‌های این ارز دیجیتال برای توسعه است تا با استفاده از آن کسب و کارهای نوپا و استارت آپ‌ها بتوانند در حوزه تجارت سریع‌تر فعالیت کنند.

    معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در رابطه با‌ آینده بیت کوین در ایران تاکید کرد: بیت کوین در ایران فرصت است و به همین دلیل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای این ارز دیجیتال تا سال 1397 سیاستی واحد انتخاب می‌کند تا آینده ماینرها و فعالان این حوزه معلوم شد.

    وی با اشاره به طرح بیت کوین ملی در ایران مانند کشور روسیه خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسئله بیت کوین ملی مطرح و به صورت جدی در حال بررسی است اما این که آیا واقعا نیاز است بیت کوین ملی برای نظارت بیشتر بانک مرکزی برای این ارز دیجیتال در ایران استفاده شود هنوز مبهم است و باید بررسی شود اما در هر صورت نظارت برای این ارز نیاز است و بیت کوین ملی در سایر کشورها هم قصد نظارت دقیق و سریع برای این ارز دیجیتال را دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی