عصر بازار

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد؛

مذاکرات جدید اقتصادی تهران-مسکو

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش۷۰ درصدی حجم روابط اقتصادی ایران و روسیه در یک سال اخیر خبر داد و گفت: حل مشکلات بانکی و ایجاد زمینه فعالیت بانکی از دستاوردهای توسعه روابط دو کشور است.

مذاکرات جدید اقتصادی تهران-مسکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مسعود کرباسیان پس از دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در آستانه سفر روسای جمهور روسیه و آذربایجان به ایران و برگزاری اجلاس سه جانبه آنها در تهران و همچنین برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و روسیه در آینده نزدیک، امروز دیداری جهت هماهنگی بیشتر با طرف روسی برگزار شد.

    وی با بیان اینکه این دیدار فرصت مغتنمی بود تا بتوانیم مروری بر روابط و توسعه همکاری های دو جانبه دو کشور داشته باشیم، اظهارداشت: خوشبختانه توسعه روابط ایران و روسیه به خوبی پیش رفته به نحوی که شاهد رشد 70 درصدی حجم روابط اقتصادی دو کشور در یک سال گذشته بوده ایم.

    وزیر اقتصاد ادامه داد: زمینه های همکاری، با تنوع خیلی خوبی بین دو کشور فراهم شده که از آن جمله می توان به توافق های سرمایه گذاری، راه اندازی فاز 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر و نیروگاه آبی 1400 مگاواتی بندرعباس، توسعه حمل و نقل دریایی و ریلی مشترک، پروژه های کشاورزی، همکاری های دارویی، نفتی و  گازی اشاره کرد.

    وی از نهایی شدن مذاکرات به منظور همکاری ایران با پیمان اقتصادی اوراسیا، حل مشکلات بانکی و ایجاد زمینه فعالیت بانکی و همکاری های گمرکی به ویژه ایجاد کانال سبز برای تجار ایرانی به عنوان دیگر دستاوردهای توسعه روابط ایران و روسیه یاد کرد که زمینه مناسبی برای تعمیق همکاری های اقتصادی دو کشور را فراهم آورده است.

    الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه نیز در سخنانی در جمع خبرنگاران، انتخاب کرباسیان به عنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را عامل پویایی، نظم و سرعت بیشتر در امر توسعه همکاری های طرفین خواند.

    وی گفت: در مذاکرات امروز و در راستای دستور ویژه روسای جمهور ایران و روسیه برای توسعه همه جانبه همکاری های اقتصادی طرفین، موضوعات مد نظر در زمینه های مورد توافق و به ویژه نقشه راه و پروژه های آتی دو کشور، به صورت کاملا دقیق و با جزییات کامل گفتگو کردیم و تصمیمات لازم برای افزایش سقف روابط اقتصادی ایران و روسیه گرفته شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو