عصر بازار

کیش اینوکس ۲۰۱۷ ( ۲۳)

مدیر عامل بورس خبر داد : رشد ۱۰ برابری ارزش بورس تهران مدیون خصوصی سازی

عصر اعتبار- مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: با آغاز خصوصی سازی در سال ۱۳۸۵ تا کنون ارزش بورس تهران از ۳۰ میلیارد تومان به حدود ۳۳۰ میلیارد تومان یعنی حدود ۱۰ برابر بالغ شده است.

مدیر عامل بورس خبر داد : رشد ۱۰ برابری ارزش بورس تهران مدیون خصوصی سازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن قالیباف اصل مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران در همایش بین المللی بازار سرمایه، با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس بورس اظهار داشت: طی سال های اخیر در بورس تهران فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و تحولات قابل توجهی در بازار سرمایه رخ داده است.

    وی به برنامه‌های خصوصی سازی در دهه گذشته اشاره کرد و افزود: از تحولات مهم بازار سرمایه موضوع خصوصی سازی شرکت‌ها است که از سال 1385 آغاز شد. در این مدت ارزش بورس تهران از 30 میلیارد تومان به حدود 330 میلیارد تومان یعنی حدود 10 برابر بالغ شده است.

    این مقام مسئول فعالیت های صورت گرفته در تالارهای مناطق را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بورس تهران  همواره سعی کرده از طریق ایجاد و استمرار فعالیت تالارهای مناطق در سطح کشور خدمات متنوع بازار سرمایه را ارائه دهد.

    قالیباف اصل، شرکتی شدن بورس تهران و درج نماد بورس در تابلو اصلی بورس تهران را یکی دیگر از کارهای انجام شده عنوان کرد و افزود: بورس تهران به شکل سهامی عام فعالیت دارد و سهامداران آن به سه دسته کارگزاری‌ها، نهادهای سرمایه گذاری و اشخاص حقیقی تقسیم می شوند.

    این مقام مسئول عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس ها و فدراسیون بورس های اروپا آسیایی را مهم دانست و اظهار داشت: بورس تهران در حال حاضر با 12 بورس معتبر خارجی تفاهم نامه همکاری( (MOU امضا کرده و همین تفاهم نامه ها زمینه ساز فعالیت بنگاه های اقتصادی  در بازارهای سرمایه بین المللی خواهد شد.

    مدیرعامل بورس تهران به شرایط فعالیت سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران خارجی  می توانند در قالب روش های پرتفولیو و استراتژیک در بازار سرمایه گذاری کنند.

    وی یکی دیگر از مزیت های بازار سرمایه را تنوع نهادهای مالی دانست و تصریح کرد: این موضوع به سرمایه گذار خارجی کمک می کند به شکل غیرمستقیم در بازار سرمایه سرمایه گذاری نماید.

    سخنگوی بورس تهران به توسعه ابزارهای نوین مالی اشاره کرد و افزود:  راه اندازی عرضه های اولیه به روش ثبت سفارش در سال گذشته و راه اندازی بازار اختیار معامله و فراهم کردن دسترسی بر خط این بازار، از اقدامات مهم اخیر به حساب می آید.

    وی در ادامه به معرفی ساختار بازار سرمایه، نهادی های مالی، ابزار های معاملاتی پرداخت و شرایط پذیرش شرکت ها و فرآیند انتشار اطلاعات و شفافیت در ناشران را تشریح کرد.

    در حاشیه این همایش ملاقات قائم مقام بورس کره جنوبی با مدیرعامل بورس تهران صورت پذیرفت و دو طرف بر گسترش همکاری ها در قالب تفاهم نامه مشترک تاکید کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی