عصر بازار

امضای تفاهم نامه همکاری بین اگزیم بانک ایران و روسیه

عصر اعتبار- دکتر علی صالح آبادی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین اگزیم بانک ایران و روسیه گفت: اگزیم بانک دو کشور حلقه اتصال تجار و فعالان اقتصادی با یکدیگر خواهند بود.

امضای تفاهم نامه همکاری بین اگزیم بانک ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» , نشست مشترک اگزیم بانک های دو کشور ایران و روسیه با حضور دکتر علی صالح آبادی و الکسی تیپانو رئیس هیات مدیره اگزیم بانک روسیه در تهران برگزار شد.

    طی این دیدار رسمی تفاهم نامه همکاری های دوجانبه بین اگزیم بانک ایران و روسیه به امضای دو طرف رسید. دکتر صالح آبادی در مورد این دیدار گفت: در این جلسه تفاهم نامه همکاری بین اگزیم بانک های دو کشور به امضا رسید که به موجب این تفاهم نامه همکاری های زیادی را در آینده ای نزدیک بین دو بانک شاهد خواهیم بود.

    مدیر عامل بانک توسعه صادرات افزود: به موجب این تفاهم نامه در آینده نزدیک خطوط اعتباری کوتاه مدت بین اگزیم بانک ایران و روسیه مبادله می شود. خط اعتباری که اگزیم بانک ایران به روسیه اختصاص خواهد داد برای استفاده صادرکنندگان کالا به روسیه خواهد بود و همچنین طرف روسی خط اعتباری کوتاه مدت دوساله به ما خواهد داد که واردکنندگان ایرانی می توانند برای واردات کالا و مواد اولیه از روسیه از آن استفاده کنند.

    صالح آبادی همچنین از عقد قرارداد تامین مالی بلند مدت در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: طی این تفاهم نامه اگزیم بانک روسیه نظر مساعد خود را برای عقد قرارداد تامین مالی بلند مدت برای پروژه های داخل کشور اعلام کرده است. خوشبختانه طرف روس لزوما اصراری برای تهیه درصد مشخصی از مواد اولیه از کشور روسیه و یا استفاده از پیمانکار روسی ندارد. این الزام در مقررات کشور روسیه وجود ندارد و انعطاف پذیری بالایی در این زمینه وجود دارد.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین طی این تفاهم نامه قرار است بانک توسعه صادرات ایران با کمک اگزیم بانک روسیه پروژه های مشترکی را در داخل و خارج از ایران تامین مالی کند. جزییات این همکاری طی مذاکرات آتی مشخص خواهد شد.

    صالح آبادی از همکاری های مشترک آتی در خصوص تبادل اطلاعات در مورد شرکت های ایرانی و روسی که علاقه مند به کار در کشور مقابل هستند خبر داد و گفت: اگزیم بانک ایران و اگزیم بانک روسیه حلقه اتصال تجار و فعالان اقتصادی با یکدیگر خواهند بود. قطعا شناخت دوجانبه فعالان اقتصادی در پیشبرد اهداف اقتصادی دو طرف موثر خواهد بود. وی گفت: رابطه کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران با اگزیم بانک روسیه برقرار است و بزودی بر اساس همین تفاهم نامه بانک توسعه صادرات نزد اگزیم بانک روسیه افتتاح حساب خواهد کرد.

    صالح آبادی این تفاهم نامه را گام اول در عقد قراردادهای تامین مالی با اگزیم بانک روسیه دانست و گفت: مذاکرات اولیه حاکی از این است که طرف روسی آمادگی دارد بدون محدودیت پروژه های متعددی را تامین مالی کند.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اذعان داشت: با توجه به استقبال اگزیم بانک روسیه برای همکاری با بانک توسعه صادرات ایران، ین دیدارآغاز همکاریهای بیشتر و گسترده تردر آینده را بین اگزیم بانک های دو طرف نوید می دهد.

    به گفته مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران رابطه بانکی بسیار خوبی با بانک های روس دارد. ما با نزدیک به ده بانک روسی در حوزه کارگزاری، افتتاح حساب، نقل و انتقالات، LC و ضمانت نامه همکاری داریم و امروز بانک های بزرگ روسیه با بانکهای ایرانی از جمله بانک توسعه صادرات رابطه بانکی دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو