عصر بازار

آیا ضراب با دولت ترامپ مصالحه کرده است؟

عصر اعتبار- دادگاه محاکمه رضا ضراب، تاجر ایرانی-ترک در آمریکا به اتهام نقض تحریم های ایران که قرار است ماه آینده در نیویورک آغاز شود، احتمالا بدون حضور وی برگزار خواهد شد.

آیا ضراب با دولت ترامپ مصالحه کرده است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، دادگاه محاکمه رضا ضراب، تاجر ایرانی-ترک در آمریکا به اتهام نقض تحریم های ایران که قرار است ماه آینده در نیویورک آغاز شود، احتمالا بدون حضور وی برگزار خواهد شد. دلیل این مسئله مشخص نیست.

    وکیل مهمت آتیلا، معاون هالک بانک ترکیه، یکی دیگر از متهمان این پرونده روز دوشنبه در اظهاریه ای خطاب به دادگاه نوشت: «(ضراب از 6 سپتامبر تاکنون) اساسا در این پرونده حضور نداشته است» و «به نظر می رسد که آقای آتیلا تنها خوانده ای خواهد بود که در دادگاه حاضر می شود.» ویکتور روکو، وکیل آتیلا، توضیح بیشتری در مورد دلیل غیبت احتمالی ضراب در جلسه دادگاه ارائه نکرده و خاطر نشان ساخته که ضراب درخواستی برای رد کیفرخواست صادر شده اخیر ارائه نداده است. وی در گفت وگو با خبرنگاران از اظهارنظر بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

    عدم حضور شخص رضا ضراب در جلسه دادگاه که قرار است روز 27 نوامبر آغاز شود هر دلیلی می تواند داشته باشد. ممکن است وی به مصالحه ای برای همکاری با دولت آمریکا دست یافته باشد. دادستان های امریکایی ممکن است با لغو اتهامات وی موافق کرده باشند. یا ممکن است پرونده ضراب از پرونده آتیلا جدا شده باشد. همچنین ممکن است توضیحات دیگری برای این عدم حضور وجود داشته باشد. بنجامین برافمن، وکیل رضا ضراب قبلا هم به دنبال برگزاری یک محاکمه جداگانه برای موکل خود بود. وی از اظهارنظر در مورد حضور ضراب در جلسه دادگاه خودداری کرد.

    رضا ضراب متهم است که با استفاده از شبکه شرکت های تابعه اش از طریق نظام مالی آمریکا برای دولت ایران و شرکت های مرتبط با تهران پول انتقال داده و به دور زدن تحریم های امریکا کمک کرده است. وی سال گذشته در جریان یک سفر تفریحی خانوادگی به آمریکا بازداشت شد و هم اکنون در بروکلین نیویورک در بازداشت به سر می برد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو