عصر بازار

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات؛

همتی:کاهش کارمزد نمایندگان بیمه از محل فروش شخص ثالث تکذیب می شود

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی شایعه اخیر در بین نمایندگان بیمه درباره کاهش یافتن کارمزد نمایندگان از محل فروش بیمه نامه شخص ثالث را تکذیب کرد و آن را دروغ محض خواند.

همتی:کاهش کارمزد نمایندگان بیمه از محل فروش شخص ثالث تکذیب می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا, عبدالناصر همتی گفت: امروز شایعه کرده اند که بیمه مرکزی کارمزد نمایندگان بیمه را کاهش داده است که دروغ محض است.

    وی اظهار داشت: در آئین نامه 18 قانون جدید بیمه شخص ثالث که در هفته جاری در هیات دولت به تصویب رسید، نحوه تعیین نرخ بیمه را از جمله در زمینه هزینه خسارت، هزینه های اداری و همچنین کارمزد نمایندگان تعیین کردیم.

    رئیس شورایعالی بیمه توضیح داد که منظور از این تفکیک تعیین اسکلت حق بیمه شخص ثالث بوده است بدین معنا که 6 درصد از هزینه بیمه نامه شخص ثالث مربوط به کارمزد نمایندگان می شود؛‌این موضوع بدان مفهوم نیست که شرکت های بیمه 6 درصد کارمزد به نمایندگان بدهند.

    همتی تاکید کرد: براساس نرخ مصوب شورایعالی بیمه کارمزد نمایندگان مانند سابق است و تغییری نکرده و ادعای مطرح شده ناشی از اشتباه در برداشت از سوی دوستانه در شبکه نمایندگی بیمه است.

    وی تاکید کرد که 6 درصد اعلام شده تنها معیاری برای تعیین حق بیمه شخص ثالث است و تعدیل نرخ کارمزد نمایندگان در دستور کار نیست.

    بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا 12 آبان همه روزه از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه دایر خواهد بود.

    آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح روز شنبه ششم آبان ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان 940 رسانه در قالب 600 غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.

    در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در 7 روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.

    در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از 4 قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی