عصر بازار

چرا بیمه سلامت فقط در بیمارستان‌های دولتی معتبر است؟

عصر اعتبار- بیمه سلامت در روزهای گذشته بخشنامه ای داده که در آن عنوان شده فقط این بیمه در بیمارستانهای دولتی معتبر است. یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره توضیح داد.

چرا بیمه سلامت فقط در بیمارستان‌های دولتی معتبر است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل ازخبرآنلاین  ،بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر، برداسکن و خلیل آباد در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان درباره بخشنامه اخیر که بیمه سلامت را تنها در بیمارستانهای دولتی معتبر می داند، توضیح داد. این بخشنامه در بین مردم نگرانی هایی را به وجود آورده که آیا مشکلات درمان آنها اضافه می شود؟
    سخنان او را که در نمایشگاه مطبوعات با خبرگزاری خبرآنلاین صحبت می کرد، در ادامه بخوانید:

    عنوان شده بیمه سلامت فقط در بیمارستانهای دولتی معتبر است. آیا این بیمه ورشکست شده که دیگر در بیمارستانهای غیر دولتی اعتبار ندارد؟
    اولا این مطلب قانون بوده و از ابتدا که طرح تحول طراحی شده، بیمه سلامت قرار بوده به این صورت اجرا شود و خدمات را از سیستم دولتی بگیرند. منابع و پیش بینی ها طوری بوده که احساس کردند می توانند پشتیبانی را انجام دهند و بخش خصوصی را هم درگیر کنند.
    در برنامه ششم توسعه این قانون تثبیت شده و ما در حال اجرای این قانون هستیم.

    دلیل اصلی این بخشنامه، نگرانی بودجه ای نیست؟
    بخشی نگرانی بودجه ای است. قرار بر این شده مسئله به دانشگاه علوم پزشکی هر استان واگذار شود. یعنی اگر دانشگاه گفت من امکانات برای خدمات دهی کامل به بیماران استان دارم، مردم آنجا بروند. ولی ممکن است دانشگاه بگوید در شهر من، در سیستم دولتی، تعداد تخت به اندازه کافی یا پزشک متخصص نداریم که مردم مراجعه کنند. بررسی اینها به دانشگاه ها واگذار شده. ممکن است برخی دانشگاه ها مانند تهران بگویند مردم الا و بلا باید بروند به سیستم دولتی و شاید برخی از استانها بگویند مردم می توانند به سیستم دولتی و خصوصی مراجعه کنند.


    توضیحات مسئولانه حضرتعالی را شنیدیم، ولی در شبکه های اجتماعی با نگرشهای غیر تخصصی، این مسئله پیچیده که دلیل اصلی این دستور، مشکل کمبود بودجه است. موضوع صحت ندارد؟
    بحث کمبود بودجه که مشکلی کلی در کشور است.

    ولی تاکنون به این وضعیت دچار نشده بودیم که بگوییم بیمه اعتبار ندارد مگر در بیمارستانهای دولتی؟
    نه الان اینطوری هم نیست. بالاخره برداشت مردم از این بخشنامه است. اینطور نیست که ما بخواهیم به جامعه پالس منفی بدهیم ولی بالاخره مشکلات مالی هم هست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی