عصر بازار

زمان واریز سود سهام عدالت هنوز در ابهام

عصر اعتبار- در حالی که قرار بود سود سهام عدالت در اواسط شهریور ماه به حساب مشمولین واریز شود که این امر هفته به هفته به تاخیر افتاد و در نهایت هنوز هم زمان قطعی واریز سود سهام عدالت مشخص نیست.

زمان واریز سود سهام عدالت هنوز در ابهام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، در حالی که سامانه سهام عدالت از جمعه هفته گذشته مجددا بازگشایی شد که مدل 4 این سامانه علاوه بر دارا بودن قابلیت ارائه صورتحساب و دریافت شماره شبا به مشمولین، به صورت وضعیت دارایی نیز مجهز شده و مشمولین می‌توانند با مراجعه به سامانه عدالت از ارزش دارایی خود مطلع شوند.

    این در حالی است که براساس آخرین آمار بیش از 34 میلیون نفر شماره شاب بانکی خود را به سامانه ارائه نموده‌اند و از مجموع 47 میلیون مشمول سهام عدالت بیش از 40 میلیون نفر نیز صورتحساب خود را از طریق سامانه سهام عدالت مشاهده کرده‌اند.

    به علاوه با وجود گذشت حدود 2 ماه از اولین زمان تعیین شده جهت واریز سود سهام عدالت، هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده و این امر نیازمند تایید شورای عالی اصل 44 است که هنوز به دست سازمان خصوصی‌سازی برای واریز سود نرسیده است.

    همچنین مبلغ سود سهام عدالت برای هر یک از ممشولین سهام عدالت با دارایی 532 هزار تومان حدود 70 هزار تومان و برای مشمولین دارایی سهام یک میلیون تومان حدود 150 هزار تومان خواهد بود که این سود مربوط به سال مالی گذشته و 60 شرکت موجود در سبد سهام عدالت است.

    در روزهای اخیر مشمولینی که شماره شبای آن‌ها به طور صحیح به سامانه ارائه نشده است، پیامکی از سوی سازمان خصوصی‌سازی دریافت کرده‌اند تا در اسرع وقت با مراجعه به سامانه سهام عدالت شماره شبای مربوط به دریافت سود را مجددا وارد کنند.

    در این میان یک منبع آگاه در خصوص زمان دقیق واریز سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت در آبان ماه(ماه جاری) نیز واریز نخواهد شد و دلیل آن مشکلاتی چون مجوز شورای عالی اصل 44، نرسیدن سود شرکت‌های به دست سازمان خصوصی‌سازی، مشکلات نحوه و چکونگی سود سهام عدالت است.

    وی انتها خاطر نشان کرد: به تاخیر افتادن زمان واریز سود سهام عدالت به معنای عدم واریز سود نیست و سود سهام به طور قطع به حساب سهامداران واریز خواهد شد ولی زمان و نحوه واریز آن هنوز مشخص نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو