عصر بازار

با خوشبینی بازار نسبت به فدرال رزرو و انتظار افزایش بهره بانک انگلیس؛

سهام آسیایی بالا رفت

عصر اعتبار- روز پنج‌شنبه پس از این که فدرال رزرو آمریکا نسبت به اقتصاد اظهار خوشبینی کرد و عملا پرونده افزایش نرخ بهره در آخر سال را محکم‌تر کرد، سهام آسیایی به رکورد ۱۰ ساله خود رسید.

سهام آسیایی بالا رفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه پس از این که فدرال رزرو آمریکا نسبت به اقتصاد اظهار خوشبینی کرد و عملا پرونده افزایش نرخ بهره در آخر سال را محکم‌تر کرد، سهام آسیایی به رکورد 10 ساله خود رسید. این درحالیست که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام رسمی نامزد ریاست آینده بانک مرکزی آمریکا هستند.

    اما سرمایه‌گذاران با اضطراب منتظر ارائه لایحه مالیاتی از طرف جمهوری‌خواهان پر جروبحث هستند که پس از تاخیر یک روزه قرار است در اواخر امروز اعلام شود.

    گفته می‌شود این برنامه ظرف 10 سال 6 تریلیون دلار از مالیات را کاهش خواهد داد اما هنوز تعریف نشده است که چطور قرار است این کسری درآمد جبران شود و هنوز جمهوری‌خواهان در این مورد اختلاف دارند.

    همچنین انتظار می‌رود اواخر امروز با الگو گرفتن از فدرال رزرو و تا حدودی بانک مرکزی اروپا، بانک انگلیس اولین افزایش نرخ بهره خود در بیش از 10 سال اخیر را اعلام کند.

    پیش از اعلام این تصمیم‌گیری، پوند استرلینگ 0.3 درصد تقویت شد و به نرخ 1.3285 دلار رسید.

    ام‌اس‌سی‌آی، گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن با افزودن 0.2 درصد به ارزش خود، به بالاترین سطح از نوامبر 2007 تا کنون رسید.

    شاخص نیکی 225 ژاپن هم با افزایش 0.2 درصد در پایان معاملات صبح یک رکورد جدید 21 ساله زد و در مسیر ثبت رشد 2 درصدی در این هفته که با تعطیلات کوتاه شده است، قرار گرفت. روز جمعه بازارهای ژاپن به علت تعطیلات ملی این کشور بسته خواهد شد.

    روز جمعه داده‌های مشاغل غیرکشاورزی آمریکا، توسط دپارتمان کارگری این کشور منتشر خواهد شد و انتظار می‌رود نشان دهندده ایجاد 303000 شغل جدید در اکتبر باشد. این درحالیست که ماه گذشته 40000 شغل در این بخش کاهش یافته بود. در نظر سنجی رویترز از اقتصاددانان، پیش‌بینی شده است که کل مشاغل 312 هزار شغل بیشتر شود.

    در بازار ارز شاخص دلار که ارزش این پول را در برابر 6 ارز مهم جهان دنبال می‌کند، 0.3 درصد کاهش یافت و به رقم 94.524 رسید.

    دلار در مقابل ین 0.2 درصد عقب‌نشینی کرد و به نرخ 113.91 ین رسید و از بالاترین مقدار بیش سه ماهه 114.45 ین که در جمعه گذشته برای لحظه‌ای لمس کرده بود، دورتر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو