عصر بازار

روند کاهش قیمت طلا معکوس شد

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی در پی ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا و افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران چینی، به بالاترین قیمت در یک هفته گذشته صعود کرد.

روند کاهش قیمت طلا معکوس شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1278.10 دلار رسید.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.1 درصد رشد کرد و در 1278.80 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با 6.80 دلار یا 0.5 درصد افزایش، در 1277.30 دلار بسته شده بود.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA، بهبود علاقه سرمایه گذاران چینی به طلا در وضعیت کنونی، اطمینان خاطر خوبی برای کسانی است که نسبت به افزایش قیمت این فلز ارزشمند خوش بین هستند. تقاضای بالاتر از سوی خریداران خرد چینی، قیمت های داخلی و بالطبع آن قیمت های جهانی را بالا برده است.

    از سوی دیگر بازار در انتظار اعلام نام رییس بعدی بانک مرکزی آمریکا از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا است. انتظار می‌رود جروم پاول رییس آینده بانک مرکزی آمریکا باشد.

    بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در این باره گفت: حرکت اخیر قیمت ها به دلیل مواضع سیاست پولی رییس آینده بانک مرکزی آمریکا نیست بلکه بیشتر به دلیل ابهام بازار نسبت به پیامی است که پشت انتصاب وی وجود دارد.

    دلار در آستانه رونمایی لایحه مالیات آمریکا، برابر ین ژاپن و همچنین در برابر سبدی از ارزهای بزرگ عقب‌نشینی کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه، نرخ‌های بهره را تغییر نداد و به رشد اقتصادی قوی آمریکا و تحکیم بازار کار اشاره کرد و تاثیر طوفان‌های اخیر بر رشد اقتصادی را کم اهمیت شمرد که نشانه‌ای از احتمال افزایش نرخ‌های بهره در دسامبر است.

    طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، ارزش دلار را تقویت می‌کند و در مقابل، به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 17.13 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1  درصد افزایش، در 931.70 دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 1000 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی