عصر بازار

ثبت رکوردی جدید؛

بیت کوین از مرز ۷ هزار دلار عبور کرد

عصر اعتبار- بیت کوین با عبور از مرز ۷ هزار دلار به رکوردی جدید دست پیدا کرد؛ ضمن اینکه خبرها حاکی از رونمایی از یک نوع بیت کوین با برند حلال در آینده نزدیک است.

بیت کوین از مرز ۷ هزار دلار عبور کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، بیت کوین، محبوب ترین ارز دیجیتال جهان همچنان بر روی نوار ماراتن شکست رکورد قرار گرفته است و در تازه ترین حرکت از مرز 7 هزار دلار در هر واحد عبور کرد.

    در همین حال طی 4 روز اخیر تقریبا 15 درصد به ارزش بیت کوین اضافه شده و قیمت آن به 7 هزار و 341 دلار و 84 سنت رسیده است که یک رکورد خیره کننده محسوب می شود.

    بر اساس داده های سایت «کوین مارکت کپ»، ظرف 24 ساعت گذشته بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون دلار حجم معاملات تجاری بیت کوین ثبت شده و در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین به 122 میلیارد دلار رسیده و مجموع ارزش بازار تمامی ارزهای دیجیتال جهان 191 میلیارد دلار ثبت شده است.

    این در حالی است که قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه با عبور از 6 هزار و 600 دلار در هر واحد به رکوردی جدید دست پیدا کرد و از آن روز به بعد بیش از 700 دلار به ارزش آن افزوده شده است.

    بر همین اساس یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت بیت کوین به راه انداز بازار معاملات آتی بیت کوین توسط گروه  CME است که این گروه بعنوان بزرگ ترین اپرواتور بازار معاملات آتی جهان محسوب می شود و قرار است مجوز لازم را از «کمیسیون تجارت آتی کالا آمریکا» دریافت کند. 

    بر پایه این گزارش به گفته یکی از مشاورین شورای مفتیان در امور اقتصادی و دارایی اسلامی روسیه، ظرف 2 تا 3 سال آینده می توان از یک نوع بیت کوین حلال که بر طبق موازین شرع باشد بعنوان ابزاری برای بانکداری اسلامی رونمایی کرد و این ارز دیجیتال را به دنیای مسلمان راه داد.

    به گفته وی بیت کوین در حال حاضر در راه ورود به کشورهای اسلامی است و نبود یک رگولاتور واحد می تواند طرفداران مسلمان این ارز را دچار سرگشتگی کند؛ ضمن اینکه نوسان بالا و عدم ضمانت آن از دیگر چالش های بیت کوین است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو