عصر بازار

مجمع جهانی اقتصاد:

زن ها ۲۱۷ سال باید صبر کنند تا به اندازه مردها حقوق بگیرند

عصر اعتبار- جدیدترین بررسی مجمع جهانی اقتصاد از گسترده ترین شکاف جنسیتی در یک دهه گذشته خبر داد و نوشت؛ زن‌ها باید ۲۱۷ سال صبر کنند تا به اندازه مردها حقوق بگیرند و حضور و معرفی در محیط کار همانند و به مساوات مردها داشته باشند.

زن ها ۲۱۷ سال باید صبر کنند تا به اندازه مردها حقوق بگیرند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، نتایج یک تحقیق نشان داد زن ها باید 217 سال صبر کنند تا به اندازه مردها حقوق بگیرند و حضور و معرفی در محیط کار همانند و به مساوات مردها داشته باشند. این تحقیق گسترده ترین شکاف در تقریبا یک دهه گذشته است.

    مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد زن ها تنها اندکی بیش از نصف حقوق مردها را می گیرند، در محیط کار موفقیت کسب می کنند و شکاف اقتصادی میان جنسیت ها 58 درصد است.

    سعدی زاهیدی، رئیس بخش آموزش، جنسیت و کار مجمع جهانی اقتصاد گفت: «در سال 2017 شاهد پیشرفت در تساوی جنسیتی و تغییر آن نخواهیم بود.»

    امسال دومین سالی است که این نهاد سوئیسی وخیم تر شدن نابرابری اقتصادی را اعلام می کند. این شاخص با ارزیابی میزان مشارکت زنان و مردان در نیروی کار، درآمدهایشان و موفقیت ها در محیط شغلی سنجیده می شود.

    مجمع جهانی اقتصاد، سال گذشته اعلام کرده بود که زنان برای رسیدن به تساوی اقتصادی باید 170 سال صبر کنند.

    این مجمع جهانی اعلام کرد هیچ کشوری این شکاف را پر نکرده است.

    در مجموع، ایسلند، نروژ، فنلاند، روآندا و سوئد بیشترین امتیاز را در میان 144 کشور مورد بررسی داشتند. این پیشرفت در 4 حوزه بررسی شده است: آموزش، سلامت و نجات از مرگ، فرصت های اقتصادی و قدرت های سیاسی.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی