عصر بازار

رئیس اتحادیه لوازم خانگی خبر داد

اجرای دوباره کارت‌های اعتباری خرید کالا از یک ماه دیگر

عصر اعتبار- پس از یک دوره مانور رسانه‌ای بانک مرکزی درباره کار‌ت‌های اعتباری خرید کالا و مسکوت ماندن در اجرا، رئیس اتحادیه لوازم خانگی از اجرای طرح فروش لوازم خانگی با کارت اعتباری کالا از یک ماه آینده خبر داد.

اجرای دوباره کارت‌های اعتباری خرید کالا از یک ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد طحان‌پور در مراسم رونمایی از یک محصول لوازم خانگی جدید تولید داخل، اظهار داشت: طرح فروش لوازم خانگی با کارت‌های اعتباری تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود و در حال حاضر مقدمات این کار در دست اجرا است.

    وی با بیان اینکه در این طرح، پول به طور مستقیم به حساب تولیدکننده واریز می‌شود، افزود: تولیدکنندگان باید دفاتر فروش خود را تقویت کنند و هر شرکتی که نمایندگی بیشتری برای فروش کالا داشته باشد، فروش بیشتری با استفاده از کارت‌های اعتباری خواهد داشت.

    طرح خرید کالا از طریق کارت‌های اعتباری که با هدف تقویت تقاضا در بازار و کاهش رکود قرار بود سال قبل اجرا شود، عملا مسکوت ماند. یکی از ایرادات طرح در سال گذشته قابلیت نقد شدن کارت‌ها در پوزهای فروشگاهی بود.

    طحان‌پور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند، توضیح داد: تولیدکنندگان چوب مالیات بر ارزش افزوده را می‌خورند، بازار کشش خرید نقدی ندارد و در این شرایط، هنوز چک اول وصول نشده باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

    طحان‌پور با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان اظهار داشت: سود بانکی به صورت اسمی 15 درصد است اما در نهایت این تسهیلات با نرخ بالای 23 درصد به دست تولیدکننده می‌رسد در چنین وضعیتی تولیدکننده باید بابت مواد اولیه از جمله فولاد به شرکت‌های عرضه‌کننده این مواد، پول نقد پرداخت کند.

    وی تصریح کرد: مشکل گرانی مواد اولیه برای تولیدکنندگان وجود دارد ولی نمی‌توانند قیمت تولیداتشان را افزایش دهند، زیرا بازار کشش لازم را ندارد.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی در ادامه با بیان اینکه برای معرفی کالای با کیفیت درجه یک به مشتریان نمی‌توانیم نام 10 کارخانه را در بین 100 کارخانه فعلی ببریم، گفت: با تولیدکنندگان بی‌کیفیت مبارزه می‌کنیم تا جمع شوند، چه دلیلی دارد مردم کالای بی‌کیفیت بخرند برای اینکه در کشور اشتغال‌زایی برقرار باشد؟

    وی افزود: اگر تولیدکننده به دنبال دانش و تکنولوژی روز و مشارکت با شرکت‌های خارجی نرود، زمین‌گیر خواهد شد و اگر صادرات‌گرا نباشد هم نمی‌تواند سهم بازار داخل خود را حفظ کند.

    طحان‌پور در ادامه از برنامه‌ریزی اتحادیه لوازم خانگی برای متصل شدن اعضای صنف لوازم خانگی به شبکه فروش اینترنتی خبر داد و گفت: تا 5 سال آینده 60 درصد اصناف در ایران جمع می‌شوند مگر اینکه کالای تولیدی تحت برند عرضه کنند و یا فروشگاه بزرگی شوند و خدمات مناسبی ارائه دهند.

    وی تصریح کرد: تا 5 سال آینده بانک‌های محدودی فعال خواهند بود و اکثر بانک‌ها  جمع می‌شوند زیرا تمام فعالیت‌های تجاری به سمت اینترنتی شدن حرکت می‌کند.

    سلطان حسین فتاحی عضو انجمن لوازم خانگی نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی در رشد اقتصاد کشور گفت: اقتصاد مقاومتی حرف دل تولیدکنندگان ایرانی است که با وجود مشکلات زیاد توانسته‌اند از طریق اشتغال‌زایی در کشور و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، ضمن رقابت با شرکت‌های خارجی در بازارهای منطقه نیز حضور داشته باشند.

    وی با بیان اینکه تولید داخلی یک محصول نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب در کنار کیفیت مطلوب و رقابت سالم است، گفت: به تازگی فاکتور بسیار مهم و اثرگذاری به نام رقابت در فضای مجازی از تأمین تا توزیع کالا و همچنین تبلیغات شکل گرفته که بی‌توجهی به این فرصت باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر برای تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.

    وی با بیان اینکه قصد داریم 20 درصد از درآمد شرکت امرسان را از طریق فضای مجازی کسب کنیم، گفت: در حال حاضر  خط مونتاژ تولیدات این کشور در تاجیکستان ایجاد شده و هفته گذشته نیز با کشور سوریه مذاکراتی داشتیم تا در آنجا نیز خط تولید احداث کنیم و علاوه بر این، کالای ساخته شده نیز به آنها صادر کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو