عصر بازار

طی ۳۰ سال آینده

ارزش بازار مشاوره‌های مالی در اقتصاد ایران به ۸۵۰ میلیون دلار می‌رسد

عصر اعتبار- ارزش بازار موسسات ارائه مشاوره های مالی در ایران به دلیل سال ها تحریم غرب هم اکنون ۶.۴ میلیون دلار است، اما با تقویت ارتباط ایران با اقتصاد جهان برآورد می شود که ارزش این بازار در ۳۰ سال آینده به ۸۵۰ میلیون دلار برسد.

ارزش بازار مشاوره‌های مالی در اقتصاد ایران به ۸۵۰ میلیون دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، موسسه انگلیسی کنسالتنسی در گزارشی نوشت، ارزش بازار موسسات ارائه مشاوره های مالی در ایران به دلیل سال ها تحریم غرب هم اکنون 6.4 میلیون دلار است، اما با تقویت ارتباط ایران با اقتصاد جهانی، برآورد می شود که ارزش این بازار در آینده به رقم 850 میلیون دلار برسد.

    بر اساس این گزارش، به دلیل نقشه پررنگ دولت در برنامه ریزی های اقتصادی و تجاری ایران، در دورانی که قیمت نفت بالا بود، بخش موسسات مشاوره ای در ایران شانس چندانی برای جذب مشتری نداشت، زیرا نیاز چندانی برای تحول مدل های کسب و کار در این کشور احساس نمی شد. از این رو، ارزش بازار ارائه مشاوره های تجاری و مالی در این کشور هم اکنون تنها حدود 6.4 میلیون دلار است، در حالی که ارزش بازار ارائه مشاوره های مالی و تجاری در کشور کوچکی مانند بلغارستان هم اکنون به حدود 58 میلیون دلار می رسد.

    اما بر اساس برآوردهای جدیدی که موسسه سورس گلوبال ریسرچ انجام داده، با توجه به گسترش اخیر موسسات مشاوره، هم اکنون فرصت قابل توجهی در منطقه برای گسترش این بازار در ایران نیز وجود دارد. گفتنی است، به رغم کاهش قیمت نفت در طی 3 سال گذشته، بازار موسسات مشاوره مالی و تجاری در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات) در سال گذشته با 9.4 درصد رشد به 2.7 میلیارد دلار رسید. این رشد ناشی از علاقمندی کشورهای منطقه به سرمایه گذاری در بازار های جدید بوده است، زیرا آنها به دنبال حفظ برتری اقتصادی خود بدون متکی ماندن به صنعت نفت هستند .

    با توجه به وقوع این روند در کشورهای منطقه، محققان معتقدند که همین اتفاق در ایران نیز رخ خواهد داد و ارزش بازار موسسات مشاوره در این کشور در طی 30 سال آینده با رشدی تدریجی به 844 میلیون دلار خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو