عصر بازار

تقاضا برای خانه‌های کوچک‌متراژ بالا رفت

عصر اعتبار- در حالی معاملات مسکن از رشد ۳۴ درصدی برخوردار بوده که بررسی روند بازار نشان از آن دارد که تقاضا برای خانه‌های کوچک‌متراژ بالا رفته است.

تقاضا برای خانه‌های کوچک‌متراژ بالا رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، آخرین گزارش بانک مرکزی از افزایش 34 درصدی معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته حکایت دارد. در مهر امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران 13 هزار و 815 واحد بود؛ این در حالی است که در مهر سال 1395 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران 10 هزار و 281 واحد گزارش شده بود.

    همچنین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 4 میلیون و 756 هزار تومان گزارش شده است.

    بر این اساس، گزارش‌های میدانی از بنگاه‌های املاک بیانگر آن است که اغلب مراجعه متقاضیان بازار، به واحدهای کوچک‌متراژ ارتباط دارد.

    در حال حاضر در مناطق مختلف تهران قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از 2 تا 6 میلیون تومان دیده می‌شود. در منطقه تهران‌نو، خیابان خاقانی یک واحد آپارتمان 50 متری هر مترمربع 3 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. این خانه 175 هزار تومان برای خریداران تمام می‌شود.

    در خیابان مطهری، خیابان حاتمی نیز یک واحد مسکونی نوساز هر مترمربع 5 میلیون و 900 هزار تومان است. قیمت تمام شده این خانه در حال حاضر 295 هزار تومان است. از سوی دیگر، در خیابان 17شهریور جنوبی یک واحد آپارتمان 40 متری، با قیمت هر مترمربع 2 میلیون و 100 هزار تومان برای فروش گذاشته شده؛ به طوری قیمت تمام شده این واحد مسکونی 84 میلیون تومان از سوی فروشنده اعلام شده است.

    در خیابان انقلاب یک واحد آپارتمان 45متری هر مترمربع 3 میلیون و 750 هزار تومان قیمت دارد. قیمت تمام شده این خانه 180 میلیون تومان از سوی فروشنده اعلام شده است. از سوی دیگر، در خیابان آزادی، جنب مترو حبیب‌الله یک واحد آپارتمان 48 تری، 201 میلیون تومان قیمت دارد.

    در خیابان قلعه‌مرغی، خیابان قاسم‌زاده نیز یک واحد آپارتمان 45 متری با قیمت 108 میلیون تومان به فروش می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو