عصر بازار

یک مدیر بانکی :

مردم انتظار سود بالای ۲۰ درصد دارند

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان گفت: در حالی که مردم انتظار سود بالای ۲۰ درصد را دارند، اقتصاد کنونی کشور با زیرساخت ها و ابزارهای موجود، بیش از ۱۰ درصد بهره وری ندارد.

مردم انتظار سود بالای ۲۰ درصد دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، عباس عسکرزاده اظهار داشت: رسانه ها باید از نظر فرهنگ اقتصادی مردم را هوشیار کنند تا با دست خود شاخه ای که بر آن نشسته ایم را نبُریم.

    وی درباره اینکه چرا برخی بانک ها به شکل های مختلف تلاش می کنند نرخ های مصوب بانک مرکزی را رعایت نکنند و سودهای بالاتر بدهند، اظهار داشت: اینها شاید به صورت مقطعی سود کنند اما در آینده چند برابر زیان می دهند.
    عسکرزاده با تاکید بر اینکه سطح تورم کنونی در کشور، کشش بازار و وضعیت تولید سود بیش از حداکثر 15 درصد ندارد، برخی تصور می کنند با این شیوه ها سود می برند در حالی که چند برابر آن را در آینده زیان خواهند داد.
    مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان خاطر نشان کرد: در سطح جهانی بانک ها چه در حوزه آسیا و چه در کشورهای غربی نرخ سودی بالاتر از 4 درصد به حساب ها نمی دهند و حتی در کشوری چون ژاپن نرخ سود تسهیلات منفی است تا تولید رونق یابد.
    عسکرزاده ادامه داد: این در حالی است که در ایران یک فعال اقتصادی باید با نرخ سود بالا تسهیلات بگیرد تا هم به تولید کمک کند و هم اشتغال را رونق بخشد.
    وی ادامه داد: در شرایط کنونی، یک بنگاه اقتصادی در بهترین وضعیت حداکثر 12 درصد سود کسب می کند اما باید بابت تسهیلاتی که دریافت کرده سود بالایی به بانک ها بدهد که این رویه در کار تولید و اشتغال مانع ایجاد می کند.
    این مدیر بانکی با تاکید بر اینکه باید مردم آگاه شوند که بالا بودن نرخ سود سپرده های بانکی به زیان اقتصاد کشور است و در مسیر اشتغال برای فرزندان آنها مانع تراشی می کند، اظهار داشت: اگر رویه به همین ترتیب باشد، دیگر بانک ها نیز کشش پرداخت سودهای بالا به حساب های سپرده را نخواهند داشت.
    عسکرزاده حل این مشکل را نیازمند عزم مسئولان کشور در قوای سه گانه دانست و گفت: اگر امروز که جمعیت جامعه جوان است، مشکل را حل نکنیم، در دهه های آینده که جامعه رو به پیری می رود، آفت بزرگی در انتظار خواهد بود.
    مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان، کمک به سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو را رویکرد این بانک در اعطای تسهیلات اشتغالزایی برشمرد و گفت: در نیمه نخست امسال 6 هزار میلیارد ریال به سرمایه گذاری در عرصه انرژی های خورشیدی پرداخت شد.
    وی حمایت از راه اندازی کارخانه تولید پنل های خورشیدی برای ایجاد مزارع خورشیدی را یکی از این موارد برشمرد و گفت: حمایت از توسعه انرژی های خورشیدی در استان های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان در اولویت است.
    وی افزود: انتظار می رود با ایجاد شرکت هایی که در زمینه ایجاد پنل های خورشیدی در پشت بام خانه ها فعالیت می کنند، 30 هزار شغل ایجاد شود.
    عسکرزاده حمایت از فناوری اطلاعات و ارتباطات و فعالیت کسب و کارهای نو را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه یک شبکه اجتماعی کسب و کار با حمایت بانک حکمت ایرانیان ایجاد شده است که طی ماه های آینده فعالیت خود درا به طور رسمی آغاز می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی