عصر بازار

صادرات از مناطق آزاد ۲.۵ میلیارد دلار شد

عصر اعتبار- دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اعلام مبادله ۲۷ میلیارد دلار توافقنامه در مناطق آزاد کشور، از صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری در این بخش خبر داد.

صادرات از مناطق آزاد ۲.۵ میلیارد دلار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مرتضی بانک با اشاره به اهمیت توجه به مناطق آزاد در رونق کسب‌ و کار افزود: با تسهیل فرآیند صدور مجوزهای قانونی و راه‌اندازی کسب‌ و کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی می‌توانیم زمینه جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در ایران را توسعه دهیم.

    مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از صدور مجوز برای راه‌اندازی ‌یک هزار و 200 واحد صنعتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خبر داد. وی همچنین از امضاء 27 میلیارد دلار توافق‌نامه در این مناطق خبر داد و گفت: افزایش سرمایه‌گذاری خارجی با استفاده از منابع فاینانس بین‌المللی از اهداف مشخص مناطق ویژه و آزاد اقتصادی بوده و خوشبختانه تاکنون 27 میلیارد دلار توافق‌نامه مبادله شده است.

    بانک افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در این مناطق را بر طبق برنامه توسعه کشور سالانه 50 میلیارد دلار دانست و افزود: فرآیند جذب سرمایه‌گذار خارجی در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی کشور آسان‌تر بوده و وزارت اقتصاد و دارایی باید زیرساخت‌های مناسب را برای جذب این سرمایه‌گذاران فراهم کند.

    وی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را دومین نهاد موفق کشور در امر صادرات معرفی کرد و گفت: در چهار سال گذشته دولت توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه صادرات داشته و صادرات در این مدت از  مناطق آزاد به رقم 2 و نیم میلیارد دلار و در مناطق ویژه به 77 میلیارد دلار رسیده است.

    مشاور رییس جمهور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی را از دیگر اولویت‌های این مناطق دانست و افزود: اشتغال‌زایی سومین هدف مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بوده و  275 هزار نفر در مناطق آزاد مشغول کار هستند که این رقم در مناطق ویژه اقتصادی بسیار بیشتر از این تعداد بوده است.

    بانک تعداد مناطق آزاد فعال در کشور را 7 عدد و مناطق ویژه را 33 منطقه اعلام کرد و گفت: البته تعدادی از مناطق در مرحله کسب مراحل قانونی برای آغاز فعالیت هستند و باید در نظر داشته باشیم که این مناطق در دنیا سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال نداشته و تنها به‌ عنوان الگوی راه‌اندازی کسب‌ و کار و همچنین توسعه صنعت موردتوجه و گسترش قرار می‌گیرند.

    وی از صدور مجوز برای یک هزار و 200 واحد صنعتی در مناطق آزاد اقتصادی کشور خبر داد و افزود: از این تعداد واحد صنعتی دارای مجوز بیش از 80 درصد آن فعال بوده و در حال حاضر این مناطق و واحدهای صنعتی سهم بزرگی در توسعه صادرات و پیاده‌سازی دستورالعمل اقتصاد مقاومتی در کشور دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو