عصر بازار

رئیس اتاق تعاون ایران تاکید کرد؛

تامین مالی تعاونی‌ها نیازمند تاسیس بانک تعاون است

عصر اعتبار- رئیس اتاق تعاون ایران معتقد است بخش تعاون با ظرفیتهای بالقوه ای که در اختیار دارد موجب شکوفایی اقتصاد و رونق اشتغال خواهد شد.او تاکید دارد که بخش تعاون برای رفع مشکل نقدینگی نیازمند ایجاد یک بانک دیگر است.

تامین مالی تعاونی‌ها نیازمند تاسیس بانک تعاون است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهمن عبدالهی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 120 رشته شغلی در بخش تعاون در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و حمل و نقل وجود دارد و اگر به این بخش به عنوان یک پدیده نوظهور اقتصادی توجه کنیم بیشتر مشکلات اقتصاد برطرف می‌شود.

    وی افزود: ورود تعاونی‌ها به حوزه فعالیتهای دانش بنیان، گردشگری، حمل و نقل دریایی و مسافری و صنایع بزرگی همچون فولاد و پتروشیمی بخشی از ظرفیتهای بالای تعاون را نشان می‌دهد و به همین دلیل در برنامه ششم توسعه سهم 25 درصدی برای آن در نظر گرفته شده است.

    رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه کمبود نقدینگی را از مشکلات بخش تعاون عنوان کرد و گفت: علیرغم مشکلات مالی زیادی که تعاونی‌ها با آن مواجهند تنها بانک توسعه تعاون را دارند که آن هم به دلیل سرمایه کم پاسخگوی نیاز بخش تعاون نیست در صورتی که تعاونی‌ها برای بهره‌مندی از منابع بانکی و تامین مالی بیشتر، نیازمند ایجاد یک بانک دیگر هستند.

    عبدالهی ادامه داد: بر اساس قانون 30 درصد منابع بانکی باید به بخش تعاون اختصاص یابد ولی متاسفانه کمتر از دو درصد این تسهیلات در اختیار تعاونی‌ها قرار دارد که از این جهت کمکی به تقویت بنیه مالی تعاون نمی‌ کند.

    وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه درخواست تاسیس بانک خصوصی تعاون را مطرح و پیشنهاد تاسیس بانک در قالب سهامی عام را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم، همچنان با مخالفتهایی مواجه هستیم، اما پیگیری‌ها برای رفع موانع کماکان ادامه دارد چرا که معتقدیم با توجه به اسناد بالادستی و قوانین حاکم برتعاون هرگونه خدمات پولی و بانکی به بخش تعاون باید بدون محدودیت ارائه شود.

    به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری بخش تعاون مورد غفلت واقع شده و این امر در عدم تحقق بسیاری از اهداف این بخش در اقتصاد موثر بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو