عصر بازار

سفیر بلژیک در تهران خواستار شد؛

امضای تفاهم‌نامه دوجانبه سرمایه‌گذاری بین ایران و بلژیک

عصر اعتبار- سفیر بلژیک در تهران خواستار امضای قرارداد دوجانبه سرمایه‌گذاری و معافیت‌های مالیاتی شد.

امضای تفاهم‌نامه دوجانبه سرمایه‌گذاری بین ایران و بلژیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، فرانسوا دله سفیر بلژیک در تهران در دیدار با رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سفر هیات تجاری بلژیکی به کشورمان اظهارداشت: راه‌اندازی هیات تجاری به این بزرگی کار آسانی نیست و همکاری چندین طرف را می‌طلبد که این اتفاق امروز صورت گرفته است.

    وی افزود: در این فضای نااطمینانی که وجود دارد این بازدید پیام ویژه‌ای دارد که شرکت‌های بلژیکی تمایل دارند روابطشان را با ایران گسترش دهند. دله ادامه داد: دولت بلژیک در اتحادیه اروپا فعالانه مسائل ایران را پیگیری می‌کند و تماس‌های دو جانبه ای که در این رابطه صورت می‌گیرد موید این مطلب است.

    سفیر بلژیک در تهران افزود: در این راستا بازدید سخنگوی مجلس بلژیک از ایران و ملاقات دکتر روحانی با نخست وزیر بلژیک دو نمونه از این فعالیت‌ها به شمار می‌رود و پیام تمام این دیدارها ابراز تمایل به تقویت روابط دوجانبه دو کشور است.

    وی تاکید کرد: قراردادهایی که امضا شده باید اجرایی شود و به قراردادهای جدید نیز فکر می‌کنیم که مهم ترین آنها تفاهم‌نامه دوجانبه سرمایه‌گذاری است که روند آن کُند بوده و امیدواریم بتوانیم آن را تسریع کنیم.

    دله تصریح کرد: امیدواریم هیات بلژیکی قبل از ترک ایران قرارداد دوجانبه سرمایه‌گذاری را نهایی کنند و معافیت‌های مالیاتی دو جانبه نیز از دیگر برنامه های این سفر است. برقراری پرواز مستقیم بین ایران و بلژیک و از سرگیری فعالیت کشتیرانی مایه خوشحالی بوده و رشد روابط تجاری دو کشور امیدوارکننده است.

    سفیر بلژیک در تهران تاکید کرد: فرصت ها و امکانات بسیاری برای همکاری وجود دارد و اقتصاد دو کشور می‌تواند مکمل هم باشد. سفیر بلژیک در تهران خاطرنشان کرد: از لحاظ روابط بانکی و بیمه‌ای به دلیل فضای بی‌ثبات و اقدامات آمریکا روابط با سرعت لازم رشد نکرده که علاقه‌مندیم این اتفاق بیفتد.

    وی افزود: به ویژه در مورد فاینانس پروژه‌ها پیشنهاد می کنیم مقامات بلند پایه بانکی و اقتصادی ایران به بلژیک سفر کنند تا این روابط با سرعت بیشتری برقرار شود. دله ادامه داد: در بحث ویزای تجار ایرانی روند افزایش تقاضا برای ویزای بلژیک زیاد بوده و سفارت بلژیک جوابگوی این حجم نیست که در حال اقدام برای افزایش نیرو و برون‌سپاری امور مربوط به ویزا هستیم.

    دله تاکید کرد: ایرانیان برای سفرهای تجاری به بلژیک مشکلی ندارند و بسیاری از مواقع مشکلات به دلیل نقص مدارک ارائه شده بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو