عصر بازار

رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد؛

اعلام آمادگی بانک‌های ایرانی برای افتتاح شعبه در اتریش

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: تعدادی از بانک‌های ایرانی برای افتتاح شعب در بلژیک اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم با تعامل دو طرف این اتفاق صورت گیرد.

اعلام آمادگی بانک‌های ایرانی برای افتتاح شعبه در اتریش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، غلامحسین شافعی در دیدار با سفیر بلژیک در تهران و رییس کل اتاق‌های بازرگانی بلژیک اظهارداشت: روابط ایران و بلژیک سابقه دیرینه‌ای دارد و علاقه به توسعه روابط اقتصادی در هر دو کشور محسوس است. وی افزود: در سفر هیات بلژیکی دو روز در تهران و دو روز در اصفهان برنامه‌های خوبی تدارک دیده ایم و امیدواریم از مذاکرات نتایج مطلوبی را کسب کنیم.

    رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بلژیک از لحاظ آزادی اقتصادی، تجاری ومالی کشوری شاخص در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، گفت: روابط با این کشور برای شرکت ها و فعالان اقتصادی ایران حائز اهمیت است.

    وی با بیان اینکه ردپای بلژیک از گذشته دور در صنایع ما وجود داشته است، گفت: بلژیک از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است و بسیاری از سازمان های بین المللی در بلژیک مستقر هستند که جذابیت این کشور را برای برقراری روابط دوچندان می‌کند.

    شافعی با اشاره به زمینه‌های همکاری ایران و بلژیک تصریح کرد: پزشکی، صنعت خودروسازی، لوازم بهداشتی، مواد معدنی، نفت و گاز، پتروشیمی و به ویژه در صنایع آهن و فولاد می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: صنایع بلژیک روی صنایع متوسط متمرکز است و ایران نیز در زمینه صنایع متوسط و کوچک تمرکز دارد که زمینه خوبی برای همکاری محسوب می‌شود، علاوه بر این ایران برای نوسازی صنایع با تکنولوژی نوین برنامه دارد که این مورد نیز می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری دو کشور باشد.

    رییس پارلمان بخش خصوصی تاکید کرد: ایران برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و انتقال دانش فنی در زمینه‌ برنامه‌های آبیاری نوین برنامه‌های ویژه‌ای دارد که با توجه به تجربه بلژیک در این بخش تمایل به استفاده از ظرفیت‌های این کشور داریم.

    شافعی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه بهسازی و توسعه قابل توجهی پیش بینی شده و این مورد هم می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری دو کشور باشد.

    وی با بیان اینکه در گذشته با بلژیک تفاهم های زیادی را به انجام رساندیم، تاکید کرد: باید نسبت به اجرایی شدن آنها اقدامات جدی‌تری در هر دو کشور انجام شود و در این سفر یکی از اولویت‌های ما اجرایی شدن تفاهم‌نامه های قبلی است.

    شافعی یادآور شد: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هنوز تشکیل نشده که تشکیل آن می‌تواند زمینه ساز ارتقای روابط دو کشور باشد که از طرف بلژیکی تقاضا داریم این اقدام را تسریع بخشد. وی با تاکید بر اینکه مبنای اصلی حرکت فعالان اقتصادی دو کشور ارتباطات بانکی و بیمه‌ای است، اظهار داشت: گشایش‌هایی بعد از برجام در این زمینه انجام شده اما کافی نیست.

    رییس پارلمان بخش خصوصی تصریح کرد: بلژیک نقش بارانداز تعداد دیگری از کشورهای اروپایی را بر عهده دارد و می‌توانیم از طریق این کشور با سایر کشورها ارتباط داشته باشیم، ایران نیز بهترین و امن‌ترین راه دسترسی به کشورهای خاورمیانه است که بلژیک می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

    شافعی در پایان خاطرنشان کرد: تسهیل رفت و آمد برای تجار و بازرگانان همچنین تسهیل دریافت روادید از مهم‌ترین خواسته‌های فعالان اقتصادی است که از سفیر بلژیک تقاضا داریم همچون گذشته در این زمینه همکاری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی