عصر بازار

حذف دلار با عملیاتی شدن پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عملیاتی شدن پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه زمینه حذف دلار را در معاملات اقتصادی فراهم می‌کند.

حذف دلار با عملیاتی شدن پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رحیم زارع درباره ایجاد شرایطی برای توسعه تجارت در عرصه بین المللی گفت: اینکه معاملات و مبادلات اقتصادی در سطح جهان بوسیله یک یا چند ارز خاص انجام شود، غیرقابل قبول است.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان بر ضرورت حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادی تاکید داشتند؛ بنابراین بانک مرکزی و مسئولان مربوط در زمینه عملیاتی شدن پیمان های پولی دو یا چند جانبه، اقدامات لازم را انجام دهند.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از ساز و کارها برای حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادی در سطح بین الملل، توسعه پیمان های پولی دو و چند جانبه است.

    زارع با اشاره به انجام مراحل مقدماتی برای انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه بین جمهوری اسلامی ایران با ترکیه و روسیه تصریح کرد: در حال حاضر تجار به دلیل فقدان پیمان های پولی و عدم عملیاتی شدن موضوع، مجبور می شوند برای مبادلات اقتصادی هزینه های را صرف تغییر واحد پولی می کنند.

    وی تصریح کرد: در سال های گذشته تحریم های ناجوانمردانه از سوی دشمنان باعث شد نوسانات بازار ارز، اقتصاد کشور را چالش هایی روبرو کند.

    زارع با بیان اینکه عملیاتی شدن پیمان های پولی دو یا چند جانبه زمینه حذف دلار را در معاملات اقتصادی فراهم می کند، ادامه داد: کاهش اتکاء معاملات تجاری به یک یا چند ارز، یکی از لازمه ها و اولویت های اقتصادی کشور محسوب می شود و در این راستا باید براساس برنامه ریزی های کارشناسی شده، اقدامات لازم انجام شود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هر صورت بانک مرکزی باید علاوه بر انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه، زمینه عملیاتی شدن پیمان ها را نیز فراهم کند چرا که انجام این مهم در دراز مدت می تواند به تقویت پول ملی کشور کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو