عصر بازار

در ماه سپتامبر؛

کسری تراز تجاری آمریکا به ۴۳.۵ میلیارد دلار افزایش یافت

عصر اعتبار- کسری تراز تجاری آمریکا علی رغم سیاست های ترامپ برای کاهش این شکاف، همچنان روبه افزایش است.

کسری تراز تجاری آمریکا به ۴۳.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر،  کسری تراز تجاری آمریکا در ماه سپتامبر به 43 میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش پیدا کرد؛ این نشان می دهد که میزان واردات به ایالات متحده 43.5 میلیارد دلار بیشتر از صادرات این کشور است.

    وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد، کسری تراز تجاری ایالات متحده در ماه اوت 42 میلیارد و 800 میلیون دلار بود که این رقم در ماه بعداز آن یعنی سپتامبر به 43.5 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

    همچنین صادرات آمریکا در ماه سپتامبر با 1.1 درصد افزایش به 196.8 میلیارد دلار رسید که بیشترین رقم از ماه دسامبر سال 2014 میلادی محسوب می شود؛ اما واردات آمریکا با 1.2 درصد سیر صعودی به 240 میلیارد و 300 میلیون دلار افزایش پیدا کرد. 

    کسری تراز تجاری آمریکا در نه ماه سال جاری میلادی به 405 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید و و به نسبت سال گذشته 9 درصد افزایش نشان می دهد؛ این در حالی است که علی رغم کاهش ارزش دلار و ارزان تر شدن کالاهای آمریکایی برای سایر کشورها این شکاف بیشتر شده است.

    کسری تراز تجاری به معنی ضعف اقتصادی آمریکا است و ترامپ تا کنون چین و دیگر شرکای تجاری خود را به دلیل دستکاری عمدی ارز و رفتاری های تجاری غیر عادلانه سرزنش کرده است.

    به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی علت کسری تراز تجاری آمریکا به این رفتارها از سوی شرکای ایالات متحده بر نمی گردد و علت آن را در هزینه کرد بیشتر آمریکا به نسبت تولید این کشور است که واردات باید این شکاف را پر کند.

    کسری تراز تجارت آمریکا در ماه سپتامبر با چین و مکزیک به ترتیب با 7 درصد و 7.7 درصد کاهش به 34.6 میلیارد دلار و 5.7 میلیارد دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی