عصر بازار

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان تشریح کرد؛

چشم انداز بازار سرمایه تا پایان سال

عصر اعتبار- یکی از عواملی که می‌تواند موجب رشد بازار و تاثیر گذاری آن بر صنایع باشد افزایش نرخ دلار است. افزایش نرخ دلار در بازار از ۳۸۹۰ تومان به ۴۰۷۰ تومان و از طرفی افزایش نرخ ارز دلار مبادلاتی موجب شده است که چشم انداز قیمت دلار در میان مدت مثبت باشد و با توجه به نشانه های رشد نرخ ارز می‌توان انتظار داشت که قیمت دلار تا پایان سال تا محدوده ۴۳۰۰ تومان افزایش یابد.

چشم انداز بازار سرمایه تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا, حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان گفت: در بازارهای کالایی افزایش نرخ اوره به محدوده های 270 دلار و رشد آن در طول دو ماه گذشته و از طرفی افزایش قیمت متانول و رسیدن آن به محدوده 330 دلار موجب شده که چشم انداز سود آوری گروه پتروشیمی وابسته به این محصولات نیز افزایش یابد.

    وی ادامه داد: این عامل در کنار افزایش نرخ ارز می تواند منجر به گزارش های مثبتی برای این گروه بازار شود. انتظاری که می توان در گزارش های 9 ماهه و آخر سال برای شرکت ها با تعدیل مثبت همراه باشد.

    مدیرعامل کارگزاری بانک سامان افزود: ریسک سیستماتیکی که باید برای این گروه بازار یا شاید برای بسیاری از گروه های بازار مد نظر داشت ریسک تک نرخی شدن نرخ ارز است که باید مد نظر فعالان بازار قرار گیرد.

    مهرآور افزود: در گروه پالایشی هم افزایش قیمت نفت و از طرفی نرخ دلار می‌تواند شرایط مناسبی به وجود آورد اما این نکته را هم باید در نظر داشت که قیمت گذاری و تعیین نرخ برای محصولات پالایشگاه ها توسط شرکت پالایش و پخش انجام می‌گیرد و بعضا مشاهده شده است که تعیین نرخ هیچ گونه همبستگی با تغییرات قیمت نفت ندارد.

    وی با طرح این سوال که با همه توضیحات داده شده پرسش اصلی این است که چرا با توجه به شرایط مناسب قیمتی برای بسیاری از شرکت ها، برخی سرمایه گذاران با دید کوتاه مدت و نوسان گیری به بازار نگاه می‌کنند، گفت: به نظر پاسخ این سوال را باید در ریسک سیاسی موجود در کشور دید. در حال حاضر دولت و مجلس آمریکا در حال رایزنی بر وضع تحریم های جدید برای ایران هستند و همین موضوع موجب شده است که برخی از سرمایه گذاران با احتیاط معاملات را دنبال کنند و برخی دیگر صرفا نظاره گر بازار باشند تا شرایط تایید برجام به طور کامل تعیین شود

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو