عصر بازار

افتتاح سه کارخانه فرآوری سنگ آهن سنگان در برنامه رییس جمهوری است؛

راهکار معاون وزیر صنعت برای ۴ برابر شدن سرمایه صندوق بیمه معدن

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی از ۱۰۰ میلیارد ریال در دولت دهم به ۱۱۰۰ میلیارد ریال در دولت یازدهم افزایش یافت و در صورت تفاهم با بانک صنعت و معدن، سه تا چهار برابر می شود.

راهکار معاون وزیر صنعت برای ۴ برابر شدن سرمایه صندوق بیمه معدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی از فعالان معدنی کوچک و متوسط حمایت می کند.
    این صندوق مسئول صدور بیمه است و با توجه به اعتباری که برای متقاضیان تسهیلات با صدور بیمه نامه ایجاد می‌کند بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات راحت‌تر عمل می‌کنند.
    با اینکه اعتبار این صندوق از 100 میلیارد ریال به 1100 میلیارد ریال در دولت یازدهم افزایش یافته است اما هنوز بسیاری از فعالان این صنعت، آن را ناکافی می دانند.
    هفته گذشته رییس خانه معدن ایران درباره حمایت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: این مبلغ همه معادن کشور را پوشش نمی دهد و باید سرمایه آن به 10 ‌هزار میلیارد ریال برسد.
    در همین پیوند بود که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: قرار است صندوق بیمه معدن با بانک صنعت و معدن تفاهم کند تا سرمایه خود را سه تا چهار برابر کند.
    به گزارش یکشنبه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «مهدی کرباسیان» عصر یکشنبه در نشست تخصصی «استراتژی معدن و چالش های ساختاری اجرایی آن» در نمایشگاه بین المللی تهران افزود: از نظر اعتباری در تامین ماشین آلات معدنی با مشکل روبروییم اما ایمیدرو آمادگی دارد در این زمینه ورود کند.
    کرباسیان اضافه کرد: بسیاری از معادن در اختیار بخش خصوصی است و آن بخش غیر دولتی بزرگ سهامی عام است اما در حوزه اکتشاف که حوزه پرریسکی است دولت به طور جدی ورود کرده است و ایمیدرو و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارگروه مشترکی را تشکیل داده اند.
    وی افزود: ما باید کار وسیعی را در بخش اکتشاف انجام دهیم. این برنامه 250 هزار کیلومتر مربعی را آغاز کردیم و بیش از 400 محدوده امید بخش شناسایی شد.

    ** تشکیل ستاد زنجیره فولاد در آینده نزدیک
    کرباسیان اعلام کرد: ستاد زنجیره فولاد در آینده نزدیک تشکیل می شود و باید اصلاح زنجیره ها را از درون آغاز کنیم.
    رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد اگر به سمت فرآوری مس، لیتیوم و روی نرویم در آینده با بحران جدی مواد اولیه روبرو می شویم.

    ** افتتاح سه کارخانه فرآوری سنگ آهن در سنگان
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افتتاح سه کارخانه فرآوری سنگ آهن منطقه سنگان (گندله و کنسانتره) توسط رییس جمهوری در هفته های آینده خبر داد و گفت: در این منطقه اکنون 6 هزار نفر نیروی انسانی به کار گرفته شده اند.
    کرباسیان ادامه داد: بیش از یک میلیارد و 200 تن ذخیره معدنی سنگ آهن در سنگان وجود دارد و با اکتشاف بیشتر، ذخایر آن افزایش می یابد، در حالی که در ابتدای دولت یازدهم حجم ذخایر حدود 900 میلیون تن بود.
    به گزارش ایرنا، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته (ایران کان مین 2017) دیروز (شنبه) با حضور 146 واحد تولیدی داخلی و 139 شرکت خارجی یا نمایندگی های آنها در محل نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.
    این نمایشگاه در فضایی به وسعت 16 هزار مترمربع با حضور 13 کشور اسپانیا، استرالیا، اتریش، ایتالیا، آفریقای جنوبی، آلمان، تایوان، ترکیه، چین، سنگاپور، سوئیس، کره جنوبی و لهستان در حال برگزاری است.
    آلمان، ایتالیا و چین به صورت گروهی و رسمی در این نمایشگاه مشارکت دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی