عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

واگذاری ۱۴۰ شرکت تامین‌ اجتماعی به بخش خصوصی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از شناسایی ۱۴۰ شرکت وابسته به تامین اجتماعی برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: سه هولدینگ تامین اجتماعی نیز تا آذر ماه وارد بورس می‌شوند.

واگذاری ۱۴۰ شرکت تامین‌ اجتماعی به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید تقی نوربخش  با اشاره به راهبردهای اقتصادی آتی سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: یکی از راهبردهای دکتر روحانی در قبال صندوق‌های بازنشستگی خروج از بنگاه‌داری است. به تبع آن تامین اجتماعی نیز که مبتنی بر اصول بنگاه داری صندوق‌های بیمه‌ای در دنیاست تلاش کرده است تا حدامکان خروج از بنگاه داری و ورود به بازار سرمایه را دنبال کرده و به ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه گذاری بیمه شدگان که ناشی از پرداخت حق بیمه‌های آنهاست  اهتمام کنیم.

    وی افزود: این یک راهبرد علمی، منطقی و منطبق بر سیستم اکثر صندوق‌های دنیاست که مشابه ما با روش تعریف شده DB اداره می‌شوند. از جمله آثار و مزیت‌های این روش آن است که منابع بیمه شدگان شفاف و محاسبه پذیر می‌شود و صندوق‌ها که ظرفیت حیات خلوت شدن دارند از بنگاه‌داری خارج می‌شوند.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سیاست از ابتدای دولت یازدهم مدنظر بوده است عنوان کرد: در هیمن راستا حدود 140 شرکت و بنگاه اقتصادی که در راهبردهای سرمایه گذاری صندوق قرار نداشته و یا زیان ده بوده‌اند و نیاز به اصلاح ساختار داشته‌اند توسط گروه کارشناسی تعیین و مشخص شده و بخشی از آنها در حال واگذاری به بخش خصوصی و تبدیل به منابعی در بازار سرمایه هستند.

    نوربخش افزود: ما با همین دیدگاه حرکت می‌کنیم و جلساتی هفتگی با حضور وزیر رفاه، مدیران عامل صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری و افرادی از سایر بخش‌های اقتصادی به منظور عملیاتی شدن این راهبرد تشکیل می‌شود.

    وی با بیان اینکه قبلا تامین اجتماعی دو هولدینگ نفت، گاز و پتروشیمی و هولدینگ دارویی خود را وارد بازار بورس کرده بود گفت:‌ سه هولدینگ دیگر ما نیز تا آذرماه وارد بورس می‌شوند

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو