عصر بازار

پولدارهای دنیا اهل کجا هستند؟

عصر اعتبار- به گزارش مرکز مشاوره و مطالعاتی PWC ، با وجود افزایش تنش‌های سیاسی و بی ثباتی‌های اقتصادی در سال‌های اخیر، ثروت میلیاردرهای دنیا ۱۷ درصد رشد کرد و از ۵.۱ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۶ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسید.

پولدارهای دنیا اهل کجا هستند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، در این بازه زمانی شمار میلیاردرها هم با 10 درصد افزایش به 1542 نفر رسید. این رشد 10 درصدی معادل اضافه شدن 145 نفر به فهرست میلیاردرهای دنیا است که بیشترین شمار آنها در قاره آسیا به خصوص چینی بودند. برای اولین بار در طول تاریخ، شمار میلیاردرها در آسیا بیشتر از شمار میلیاردرها در امریکا است و به همین دلیل سال 2016 میلادی به عنوان سالی خاص در تاریخ دنیا ثبت شده است.

    درسال گذشته 637 میلیاردر آسیایی بودند در حالی‌که شمار میلیاردرهای اروپایی برابر با 342 نفر و شمار امریکایی ها برابر با 563 نفر بود. اما با وجود اینکه شمار میلیاردرهای آسیایی بیش از امریکایی‌ها است ولی هنوز سهم ثروت امریکایی‌ها بیشتر از ثروتمندان آسیایی است. درسال 2016، سرعت رشد ثروت میلیاردها در امریکا برابر با 15 درصد بود که نسبت به متوسط سرعت رشد پنج سال اخیر 2.1 درصد رشد داشته است. مجموع ثروت میلیاردرهای امریکایی در سال قبل برابر با 2.4 هزار میلیارد دلار بود و امریکا میزبان پیرترین میلیاردرهای دنیا است.

    مطالعات نشان می دهد در صورتی‌که سرعت رشد کنونی ثروت در دنیا ادامه پیدا کند تا چهار سال آینده میزان ثروت آسیایی‌ها بیش از امریکایی‌ها می‌شود.

    طبق این گزارش که  میزان ثروت افراد را طی بیست سال اخیر مورد مطالعه قرار داده است، ثروت این طبقه اقتصادی از مردم دنیا در همه سالها افزایشی بود و تنها در سال 2015 میلادی ثروت میلیاردرها نسبت به سال قبل از آن رشد نکرد.

    ثروتمندان دنیا پیر شده‌اند

    گزارش تهیه شده توسط  مرکز PWC نشان می‌دهد ثروتمندان دنیا پیر شده‌اند و ظرف سالهای اتی ثروت انها بین فرزندان و وراث دیگرشان تقسیم می‌شود و تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از این منابع مالی عظیم به نسل بعدی منتقل خواهد شد.

    در این گزارش نوشته شد: طی بیست سال آینده، میلیاردرهایی که بیش از 70 سال خواهند داشت بالغ بر 2.4 هزار میلیارد دلار را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.انتظار می‌رود بخشی از این سرمایه‌ها هم به بنیادهای خیریه انتقال داده شود و صرف افزایش سطح رفاه عمومی شود. البته میلیاردرهای آسیایی جوان هستند و این اتفاق در این منطقه نخواهد افتاد ولی اروپا و و امریکا این دوره انتقال ثروت را تجربه می کنند.

    سرمایه ها در کجا صرف می‌شود

    حال این سوال مهم وجود دارد که ثروتمندان ، سرمایه‌های خود را در کجا سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

    در سالهای اخیر سهم میلیاردرهایی که منابع مالی خود را در بخش هنر و ورزش صرف می‌کنند افزایش پیدا کرده است. در سال 2016 میلادی 72 میلیاردرها در میان جمع‌کنندگان آثار هنری در دنیا وجود داشتند و شمار میلیاردرهایی که اقدام به خرید و راه‌اندازی موزه کردند افزایش پیدا کرد. از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در رشته‌های ورزشی، خرید باشگاه‌های ورزشی و سرمایه‌گذاری روی آنها هم افزایش چشمگیری پیدا کرد.در سال گذشته بیشتر از 140 کلوب ورزشی بزرگ دنیا و تیم ورزشی تحت مالکیت 109 میلیاردر بزرگ بود که 89 میلیاردر امریکایی، 32 میلیاردر آسیایی و 20 میلیاردر اروپایی بودند.

    موسسه مطالعاتی PWC   پیش بینی کرد با توجه به پایان یافتن سال‌های بحرانی اقتصاد و افزایش سرعت رشد اقتصادی در دنیا، روند رشد ثروت در دنیا در سالهای 2018 و 2019 میلادی تسریع می‌شود و درآمد ثروتمندان هم روبه افزایش خواهد گذاشت.در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش‌های هنری و ورزشی هم بیشتر می‌شود. این روند در سال‌های بعدی تسریع می‌شود زیرا بخش بیشتری از منابع مالی در اختیار جوانان در امریکا و اروپا قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو