عصر بازار

عضو هیات رییسه مجلس خبر داد؛

حذف دلار از مبادلات مالی با روسیه و آذربایجان در دستور کار

عصر اعتبار- عضو هیات رییسه مجلس گفت: کمرنگ کردن نقش ارزهای غربی از جمله دلار در مبادلات با ترکیه آغاز شده و امیدواریم در مراحل بعدی با سایر کشورها از جمله روسیه و آذربایجان توافقاتی در این زمینه داشته باشیم.

حذف دلار از مبادلات مالی با روسیه و آذربایجان در دستور کار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدحسین فرهنگی، در خصوص حذف دلار در مبادلات بین‌المللی ایران با سایر کشورها، اظهارداشت: موضوع برجام از آغاز با تهدید بدعهدی آمریکایی‌ها مواجه بود و حتی در زمان رییس جمهور سابق آمریکا برخی از تحریم‌های جدید تمدید و اعمال شد.

    عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن مقطع زمانی با اجماعی که آنها موفق شده‌ بودند علیه ایران ایجاد کنند مواجه بودیم، گفت: جریان اتفاقات اخیر عملا آن اجماع را برای حداقل مدتی طولانی منتفی کرد.

    وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای مهم در پیش ‌روی ما برای کاهش اثرگذاری تحریم‌ها کمرنگ کردن نقش ارزهای غربی از جمله دلار است، اضافه کرد: با توافقی که با ترکیه صورت گرفته این کار آغاز شده و امیدواریم در مراحل بعدی موفق شویم با کشورهای مانند روسیه و سایر کشورهای همسایه مانند آذربایجان در این راستا توافقاتی را داشته باشیم و نقش ارزهای غربی مخصوصا دلار را بی‌اثر کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی