عصر بازار

پناهی خطاب به بانک ها و فعالان اقتصادی ایرانی:

میربیزنس بانک را به عنوان کارگزار اول در روسیه انتخاب کنید

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از بانک ها و فعالان اقتصادی خواست میربیزنس بانک را به عنوان کارگزار اصلی خود در روسیه انتخاب کنند.

میربیزنس بانک را به عنوان کارگزار اول در روسیه انتخاب کنید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، غلامرضا پناهی در مراسم پانزدهمین سالگرد تاسیس میربیزنس بانک که با حضور اعضاء هیأت مدیره، معاونین، مدیران و کارشناسان امور بین‌الملل بانک ملی ایران و نظام بانکی کشور برگزار شد، با بیان این که خوشبختانه فضای پسابرجام رونق مناسبی در فعالیت های این بانک ایجاد کرده است، گفت: بانک ملی ایران و میربیزنس بانک به کشور ایران تعلق دارد، بنابراین خوب است همه شبکه بانکی داخل کشور برای مبادلات تجاری خود در روسیه و منطقه CIS از میربیزنس بانک کمک بگیرند.

    وی افزود: استراتژی روابط و تعامل با نظام بانکداری بین‌الملل باید متناسب با شرایط و تغییر و تحولات مثبت در وضعیت اقتصاد کلان کشور تدوین شود.

    پناهی اظهار کرد: در شرایطی که حجم صادرات غیرنفتی کشور پایین بود، هدف بانک‌های خارجی در برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های ایرانی عمدتاً در جهت تسهیل صادرات کشورهای خود به ایران صورت می‌گرفت، اما خوشبختانه رشد و توسعه صادرات غیرنفتی کشور این نوید را می‌دهد که بانک‌های ایرانی با استراتژی روابط کارگزاری دوجانبه در جهت تسهیل و تأمین مالی صادرات غیرنفتی با بانکداری بین‌الملل تعامل کنند.

    وی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران بزرگترین شبکه شعب و واحدهای خارج را دارد، افزود: با افزایش سرمایه میربیزنس بانک، اکنون شرایط کاملا مناسبی برای تسهیل و حمایت از مبادلات تجاری فراهم شده است.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: در حال حاضر همان طور که شعب بانک ملی ایران در عراق امکان مبادله با «دینار» را دارند، میربیزنس بانک نیز به طور کامل می‌تواند نسبت به خرید «روبل» حاصل از صادرات به کشور روسیه و همچنین امکان فروش ارز برای واردات کالا و خدمات را به نرخ بازار دارد.

    در ادامه این مراسم، محمد حزار مدیرعامل میربیزنس بانک با ارائه گزارشی از روند تاسیس و افزایش سرمایه این بانک، گفت: پسابرجام شرایط مناسبی برای ما ایجاد کرد، به طوری که اکنون یک شرکت معتبر بین المللی حسابرسی میربیزنس بانک را بر عهده گرفته است.

    وی افزود: میربیزنس بانک به عنوان نماینده نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه فعالیت می کند و نقش اساسی در تسهیل و توسعه تجارت بین دو کشور دارد.

    حزار با اشاره به اینکه اکنون 589 بانک در روسیه فعال است، اظهار کرد: میربیزنس بانک با احتساب دارایی ها، سرمایه و سودآوری جزو 100 بانک اول این کشور است.

    به گفته او، خدمات مختلف بانکی از جمله خرید و فروش ارزهای مختلف، حواله، افتتاح حساب، صدور ضمانت‌نامه و گشایش، معامله، ابلاغ، تأیید و تنزیل اعتبارات اسنادی در این بانک قابل انجام است.

    میربیزنس بانک که همه سهام آن در اختیار بانک ملی ایران است، سال 2002 در مسکو تاسیس و شعبه دیگر آن در سال 2011 در آستاراخان فعال شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی