عصر بازار

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

قیمت حل مشکل فقر روزبه‌روز گران‌تر می‌شود

عصر اعتبار- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه هم اکنون حدود یک‌میلیون خیر با هدف رفع مشکلات نیازمندان با کمیته امداد همکاری می‌کنند گفت: اگرچه تاکنون کمک‌های بسیاری در قالب صدقه، زکات، طرح اکرام ایتام و محسنین شده است اما حجم محرومیت در کشور بالاتر از مشارکت‌های فعلی خیران است چراکه قیمت حل مشکل فقر روزبه‌روز گران‌تر می‌شود.

قیمت حل مشکل فقر روزبه‌روز گران‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی‌محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه غبارروبی از فرهنگ نیکوکاری و احسان همواره موردتوجه مسئولان کمیته امداد بوده است گفت: خیران اصلی‌ترین ثروت و شریک استراتژیک کمیته امداد در زمینه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به نیازمندان هستند.

    وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود یک‌میلیون خیر با هدف رفع مشکلات نیازمندان با کمیته امداد همکاری می‌کنند افزود: اگرچه تاکنون کمک‌های بسیاری در قالب صدقه، زکات، طرح اکرام ایتام و محسنین شده است اما حجم محرومیت در کشور بالاتر از مشارکت‌های فعلی خیران است چراکه قیمت حل مشکل فقر روزبه‌روز گران‌تر می‌شود.

    ذوالفقاری  با تاکید بر اینکه آثار کمک‌ خیران باید به اطلاع‌ آنها رسانده شود گفت: ملموس شدن نیاز مددجو و نشان دادن تاثیر کمک‌های خیران در امنیت اجتماعی و اقتصادی خانوارنیازمند، موجب تشویق افراد برای رفع فقر و محرومیت در جامعه می‌شود.

    وی با بیان اینکه کسب اعتماد خیران و افزایش اعتماد عمومی نسبت به فعالیت‌های کمیته امداد همواره به‌عنوان یک اصل در  این نهاد رعایت شده است گفت: کمیته امداد در سال‌های اخیر زمینه فعالیت خیران را از طریق موسسه‌های خیریه‌ و مراکز نیکوکاری فراهم کرده است.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از مشارکت‌های مردمی در خدمت‌رسانی به محرومان افزود: کمیته امداد تلاش می‌کند تا انجام فعالیت‌های خیریه را به درون خانواده‌ها انتقال دهد به گونه‌ای که مشکلات فرد نیازمند توسط خویشاوندانی که دارای تمکن مالی هستند برطرف شود.

    وی با اشاره به تاثیر ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری از طریق‌ رسانه‌ها مطرح کرد: برای تشویق افراد به کار خیر، آموزش فعالیت‌های نیکوکارانه و تبادل تجربه خیران نیاز به ایجاد رسانه است که این امر باید توسط موسسه‌های خیریه‌ انجام شود.

    به گزارش سایت خبری کمیته امداد، ذوالفقاری از اجرای نظام خیر و احسان در کمیته امداد با هدف مشارکت تخصصی نیکوکاران خبر داد و گفت: مبانی علمی این سازمان‌دهی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه انجام شده است و امیدواریم تا پایان امسال اجرایی شود.

    وی با اعلام اینکه کمیته امداد نظام مشارکت خیران را در شش حوزه معیشت، مسکن، جهیزیه، اشتغال، سلامت و آموزش تدوین کرده است گفت: بر این اساس کمک‌های مردم به نیازمندان فقط محدود به پول نقد و کالا نمی‌شود بلکه افراد متخصص مانند پزشک و معلم می‌تواند به افراد نیازمند خدمات دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی