عصر بازار

بازنشستگی پیش از موعد رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک

عصر اعتبار- خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: «ویلیام دادلی» رئیس متنفذ بانک فدرال رزرو نیویورک که یکی از شعب بانک مرکزی آمریکاست، روز دوشنبه گفت که اواسط سال ۲۰۱۸، شش ماه قبل از پایان دوره ریاست اش، اعلام بازنشستگی می کند.

بازنشستگی پیش از موعد رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، خداحافظی ویلیام دادلی از این بانک، تغییرات بیشتری در بدنه سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا ایجاد می کند، اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برخلاف پست های خالی دیگر، به طور رسمی جانشینی برای وی تعیین نکرده است.
    به گزارش ایرنا، ترامپ هفته گذشته از تصمیم خود برای تغییر «جنت یلن» رئیس بانک مرکزی آمریکا و جایگزینی وی با «جروم پاول» عضو هیات رئیسه فدرال رزرو خبر داد.
    در حال حاضر سه کرسی خالی در هیات رئیسه فدرال رزرو وجود دارد که ترامپ می تواند آن را پر کند و در صورت کنار رفتن یلن، این کرسی ها به چهار کرسی افزایش می یابد. یلن می تواند تا سال 2024 زمانی که دوره ریاست جنت یلن به پایان می رسد، بر این کرسی تکیه زند.
    در همین حال، فدرال رزرو نیویورک با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دادلی قصد دارد اواسط 2018 بازنشسته شود تا اطمینان حاصل گردد که تا قبل از پایان دوره ریاست اش، جانشینی برای او انتخاب می شود.
    فدرال رزرو نیویورک نقشی مهم در سیاست پولی آمریکا دارد. این نهاد تصمیم های مربوط به سیاست پولی را به اجرا می گذارد تا در نرخ بهره تغییر اعمال کند.
    ویلیام دادلی از راهبرد فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بدنبال بحران مالی جهانی حمایت کرده است. گزینه مورد نظر برای احراز کرسی دادلی باید به تصویب هیات رئیسه فدرال رزرو برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی