عصر بازار

ثبت بیش از ۳۴ میلیون شماره شبا در سامانه سهام عدالت

عصر اعتبار- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: ورود شماره شبا به سامانه از سوی کسانی که مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند، از مرز ۳۴.۵ میلیون نفر گذشت.

ثبت بیش از ۳۴ میلیون شماره شبا در سامانه سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، جعفر سبحانی افزود: ورود شماره شبا از سوی کسانی که مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند، از مرز 34.5 میلیون نفر گذشته است و افرادی که بعد از نصب ورژن 4 سامانه سهام عدالت که هفته گذشته به روزرسانی شد، صورت وضعیت دارایی‌های خود را مشاهده کرده‌اند، به 40 میلیون نفر رسیده است.

    وی ادامه داد: بر این اساس تمامی مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت‌شدگان این سهام می‌توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولان در سامانه سهام عدالت، از صورت وضعیت مربوطه آگاه شوند و در صورتی که تا کنون شماره شبای حساب بانکی خود را به این سامانه اعلام نکرده اند، اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود کنند.

    مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص ویژگی‌های نسخه جدید سامانه سهام عدالت گفت : در سامانه سهام عدالت هر فرد می‌تواند از مشمول بودن یا عدم مشمولیت خود در طرح سهام عدالت مطلع شود.

    وی افزود: نکته دیگر این که هر چند ارزش روز یا واقعی سهام عدالت مشمولان به مراتب از ارزش اسمی آن بالاتر است و حدودا بیش از دو برابر برآورد می‌شود، اما در حال حاضر سهام عدالت امکان خرید و فروش نداشته و معامله آن فاقد اعتبار، ممنوع و بلااثر است. از سوی دیگر قالب و ساختار جداول وضعیت تخصیص سود و وضعیت واریز سود در صورتحساب دارایی مشمولان در نسخه جدید سامانه این سهام تعبیه و طراحی شده که پس از شروع مراحل واریز سود مشمولان، گزارش تخصیص و واریز سود به شماره شبا بانکی تایید شده هر مشمول قابل مشاهده و چاپ یا پرینت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی