عصر بازار

استارت آپ‌ها فرصتی برای معرفی ایده‌های نوین

عصر اعتبار- استارت آپ‌ها شکل نوینی از کسب و کار مبتنی بر ایده است که شرایطی را فراهم می‌کند تا کارآفرینان و ایده پردازان، مدل‌های نوینی برای کسب و کارهای مختلف ارایه و اجرایی کنند.

استارت آپ‌ها فرصتی برای معرفی ایده‌های نوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار » به نقل از ایبِنا، طی سال های اخیر با توجه به تغییر شرایط اقتصادی دنیا، کسب و کارهای نو فرصتی برای رشد و معرفی خود به دنیا یافتند زیرا با تغییر اقتصاد دنیا و پیشرفت تکنولوژی دیگر مدل های کسب و کار سنتی توان ادامه و پیشرفت را ندارند.

    برهمین اساس، فرصت مناسبی برای معرفی استارت آپ ها به دنیا ایجاد شد. اما اگر بخواهیم استارت آپ را به زبانی ساده و کوتاه معرفی کنیم، باید گفت: استارت‌ آپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند.

    استارت آپ یک تجارت نوپا در قالب یک کمپانی، شراکت یا سازمان موقت است که در پی ایجاد و راه‌اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه‌ خاصی است. نوآوری به عنوان شاخصه‌ اصلی استارت آپ ها است و در باور عمومی، استارت‌ آپ‌ها معمولا ماهیتی مرتبط با فناوری دارند.

    اما این موضوع همیشه صحت ندارد و می توان شاهد فعالیت استارت آپ ها در هر زمینه ای بود. به اعتقاد کارشناسان این حوزه، درونمایه‌ یک استارت آپ در جاه طلبی، نوآوری و تلاش برای رشد در سطح جهانی است.

    از ویژگی‌های این استارتاپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1-پتانسیل بالای بازار هدف
    2-داشتن ایده‌ نوین یا مدل جدید کسب‌ و کار
    3-مدل کسب‌ و کار بسیار مقیاس‌پذیر
    4-قابلیت عملکرد سریع برای پیش افتادن از رقبا که نیازمند تحقیق و توسعه و استعدادیابی است
    5-سرمایه‌ خارجی قابل توجه
    6-ساختار سرمایه‌ای پیچیده در جریان چندین دور سرمایه‌پذیری
    7-اداره‌ تجارت بدون کنترل مؤسسان و پایه‌گذاران
    8-موفقیت یا شکست بزرگ
    9-نیاز به روابط عمومی قوی و پوشش گسترده در رسانه‌ها

    فین تک ها

    اما از طرفی در صنعت مالی و بانکداری نیز، طی سال های اخیر صحبت از فین تک ها و کسب و کارهای مالی نوین که مدلی از استارت آپ ها در حوزه مالی هستند،  به دفعات به گوش می رسد و شاهد افزایش فعالیت آنها هستیم.

    در تعریف فین تک ها نیز باید گفت: فین تک یا فناوری مالی، شرکت‌های متعددی را در بر می‌گیرد که برای ارائه‌ خدمات مالی از نرم‌افزار استفاده می‌کنند. شرکت‌های فین تک معمولا از نوع استارتاپ ها هستند. این شرکت‌ها برای این به‌ وجود آمده‌اند که مدل‌های معمول مالی را تغییر بدهند و نیز شرکت‌های بزرگ مالیاتی را که میانه‌ خوبی با فناوری ندارند، دچار این تغییرات کنند. البته شرکت‌های بزرگ مالی هم اخیرا این نیاز را درک کرده‌اند و کم‌کم به فین تک روی می‌آورند تا ارائه‌ خدمات مالی خود را بهبود ببخشند.

    سرمایه‌گذاری جهانی در فین تک در سال‌های اخیر به بیشترین سطح خود رسیده است. هم‌ اکنون فین تک به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. البته هنوز هم این صنعت را استارتاپ‌هایی کنترل می‌کنند که با استفاده از فناوری، راه‌حل‌های جدیدی برای خدمات و محصولات مالی ارائه می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو