عصر بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت :

بخش صنعت و معدن ۳۲ درصد منابع بانکی را جذب کرد

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال از مجموع ۶بیلیارد ریال (۶۰۰ هزارمیلیارد تومان) منابع بانکی که در اختیار فعالیت‌های اقتصادی قرار می گیرد باید ۴۰ درصد به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد که امروز ۳۲ درصد از این سهم را در اختیار داریم.

بخش صنعت و معدن ۳۲ درصد منابع بانکی را جذب کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا,  معدن و تجارت، محمد شریعتمداری در آیین امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرح‌های معدنی صندوق بیمه فعالیت های معدنی و بانک صنعت و معدن گفت: بخشی از منابع بانکی به صورت چرخشی در اختیار صنایع و معادن فعال قرار می‌گیرد و قسمتی برای فعالیت‌های توسعه ای و بخش دیگری نیز برای سرمایه در گردش استفاده می‌شود.

    شریعتمداری اضافه کرد: ظرفیتی حدود چهار هزار میلیارد ریال منابع و ضمانت نامه برای فعالیت‌های معدنی کشور در زمینه تامین ماشین آلات و تجهیزات برای فعالیت‌های معدنی و طرح‌های مرتبط با عملیات معدنی در اختیار این بخش قرار دارد که این علاوه بر سایر اعتبارات و منابعی است که سیستم بانکی به طور طبیعی در اختیار این بخش قرار می دهد.

    به گفته وی، دولت حدود 500 هزارمیلیارد ریال در سرفصل‌های مختلف برای طرح رونق تولید و نوسازی صنعتی کشور اختصاص داده است که آن را از طریق منابع بانکی در اختیار واحدهای تولیدی کشور قرار می‌دهد.

    شریعتمداری یادآوری کرد با نظر رهبر معظم انقلاب اجازه استفاده از 1.5 میلیارد دلار ازمنابع صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال در روستاها و بخش‌های زیر 10 هزار نفر کشور داده شده است و افزود: به محض اینکه این اعتبار در اختیار دولت قرار گرفت، آیین نامه اجرایی آن تنظیم شد و در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید و انشاءالله به اجرا درمی آید.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد با تصویب به موقع قوانین و مقررات لازم و اجرای سازمان برنامه و بودجه در ماه‌های اخیر این سرمایه حدود 10 برابر افزایش یافت. توصیه من این است که در تامین منابعی که صندوق بیمه فعالیت های معدنی در اختیار بخش‌های گوناگون قرارمی دهد به موضوع ایمنی معادن به ویژه زغال سنگ که شرایط ایمنی نامتعادلی دارند، توجه شود و در کنار آن دیگر معادن در اولویت کار صندوق قرار بگیرد.

    شریعتمداری ادامه داد: 15 پهنه و پنج محدوده درحوزه‌های گوناگون معدنی پس از برداشتن ریسک‌های اولیه دوباره برای فعالیت در اختیار صاحبان آنها گذاشته شد.

    وی هدف از شکل گیری ستاد عالی فولاد در وزرات صنعت،‌ معدن و تجارت را ایجاد توازن در تکمیل زنجیره مواد معدنی اعلام کرد و از انتصاب دوباره «مهدی کرباسیان» به سمت ریاست سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو