عصر بازار

رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس

عصر اعتبار- فرابورس معاملات شانزدهمین روز از آبان ماه را با نقل و انتقال بیش از ۲۶۲ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال پشت سر گذاشت.

رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در جریان بازار امروز فرابورس، سهامداران اقدام به مبادله 109 میلیون سهم به ارزش 304 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم کردند.

    بر اساس این گزارش، نماد ذوب آهن اصفهان با مبادله 36 میلیون سهم به ارزش 28 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به دست آورد و پس از آن، نماد گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بالاترین حجم و نماد سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد.

    سهامداران در بازار پایه نیز اقدام به خرید و فروش 149 میلیون سهم به ارزش بیش از 248  میلیارد ریال کردند. نماد شرکت آلومتک در صدر این بازار ایستاد.

    از سوی دیگر معامله 909 هزار ورقه بهادار به ارزش 909  میلیارد ریال ماحصل دادوستدهای امروز بازار اوراق با درآمد ثابت است. امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب 4»  پرمعامله‌ترین اوراق این بازار که بیشترین ارزش معاملات را در اختیار گرفت شناخته شد.

    با توقف نماد «سخاب 2»  در این بازار، اوراق سخاب 3 تا 7 هم‌اکنون دارای نرخ موثر بازده تا سررسید از 14.8 درصد تا 16.84 درصد هستند و بازده ساده آن‌ها نیز در محدوده 15 درصد در نوسان است.

    اوراق تسهیلات مسکن نیز روز جاری به میزان 59 هزار ورقه به ارزش 45 میلیارد ریال معامله شدند. تسه مهرماه 96 با حجم و ارزش معاملاتی بیشتری نسبت به سایر اوراق تسه همراه شد و در صدر این تابلو ایستاد.

    در نهایت در پایان معاملات امروز شاخص کل فرابورس با افت 0.6  واحدی در ارتفاع 967  واحدی قرار گرفت.

    دو نماد از گروه فلزات اساسی با نام‌های «میدکو» و «ذوب» تا سطح 1.6 واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند. این در حالی است که تاثیر مثبت بر آیفکس از جانب نمادهای «شراز»، «سرچشمه»، «زاگرس»، «شاوان» و «بمپنا» تا سطح 0.7 واحد مانع از افت بیشتر این شاخص شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو