عصر بازار

به ریاست جهانگیری برگزار شد؛

نشست شورای عالی اصل ۴۴

عصر اعتبار- گزارش رییس سازمان خصوصی سازی درباره نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد شرکت‌های واگذار شده در شورای عالی اصل ۴۴ ارایه شد.

نشست شورای عالی اصل ۴۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، جلسه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش رییس سازمان خصوصی سازی درباره نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد شرکت های واگذار شده توسط آن سازمان به بخش خصوصی، این گزارش را مفید و مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه خصوصی سازی یکی از سیاست های قطعی نظام است، گفت: لازم است دراین زمینه آسیب شناسی انجام شود تا مشخص شود که موانع پیش روی خصوصی سازی و واگذاری چیست و آیا این برنامه مطابق انتظارات اجرا شده است یا نه؟

    معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: خصوصی سازی از سیاست های قطعی نظام است و همه دستگاه ها و ارکان نظام باید از آن حمایت کنند. وی همچنین با تاکید بر اهمیت بررسی و ارزیابی عملکرد شرکت های واگذار شده، خاطر نشان کرد: ارزیابی عملکرد این شرکت ها و مقایسه روند اداره این بنگاه ها پیش و پس از واگذاری نشان می دهد که آیا واگذاری ها موفق بوده اند یا نه؟

    وی از دبیرخانه شورا خواست جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی و دیگر بخش های مرتبط برگزار و با آسیب شناسی واگذاری های انجام شده، روند انجام کار خصوصی سازی را مورد ارزیابی قرار دهند.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه خصوصی سازی باید با سلامت کامل انجام شود، تصریح کرد: همه دستگاه ها و ارکان نظام باید برای تحقق سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و اجرای مناسب خصوصی سازی همکاری و تمام تلاش خود را بکار گیرند.

    معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید برای بهبود عملکرد خصوصی سازی و روند واگذاری ها، اظهارداشت: از ابتدای دولت یازدهم تصمیم گیری شد که هیچ واگذاری در قالب رد دیون انجام نشود.

    رییس سازمان خصوصی سازی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه در جریان اجرای برنامه خصوصی سازی و واگذاری ها، تمام مزایده ها مطابق قانون انجام شده است، گفت: سازمان خصوصی سازی از هرگونه نظارت استقبال می کند و با اطمینان اعلام می نماید که در روند واگذاری ها حتی یک مورد تخلف و فساد صورت نگرفته است.

    در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، ‌ دادستان کل کشور، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، رییس سازمان بازرسی کل کشور و رییس اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند، رییس سازمان خصوصی سازی گزارشی از نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد شرکت های واگذار شده توسط آن سازمان ارایه کرد و افزود: مقایسه نتایج کلی حاصل از اجرای مدل ارزیابی عملکرد برای 92 شرکت مورد بررسی برای دوره 3 سال قبل از واگذاری و همه سال های پس از واگذاری نشان می دهد در معیارهای بررسی شده، 51 درصد از شرکت ها رشد عملکرد داشته اند.

    رییس سازمان خصوصی سازی همچنین گزارشی از اقدامات مربوط به تصمیم جلسه گذشته شورا در خصوص تمدید مهلت یکماهه برای مشمولان جهت پرداخت مانده مبلغ تخصیصی سهام عدالت ارایه کرد. نهایی نمودن میزان سهام و تعداد شرکت های سرمایه پذیر قابل تخصیص به مشمولان سهام عدالت از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی