عصر بازار

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار خبر داد؛

۲۲۰ هزار کارگر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

عصر اعتبار- مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت:حدود دویست و بیست هزار نفر از کارگران که بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند زیر چتر حمایت مقرری بیمه بیکاری قرار دارند.

۲۲۰ هزار کارگر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری بیان کرد: رصد، پیگیری، شناسایی و بررسی و حل و فصل  مشکلات بنگاههای اقتصادی مشکل دار در اولویت  فعالیت ها و اقدامات  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و از اولویتهای کاری کارگروههای تسهیل و رفع موانع  تولید استانها و کارگروه  ملی به شمار می رود.

    وی دربیان  اقدامات در حوزه بیمه بیکاری گفت: چتر حمایت اجتماعی از کارگران بیکار شده قبلا شاغل گسترده تر شده است  و حمایت ها افزونتر گردیده .

    حدود دویست و بیست هزار نفر از کارگران که بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند زیر چتر حمایت  مقرری بیمه بیکاری قرار دارند.
    علی رغم افزایش تعداد و هزینه های مقرری بگیران بیمه بیکاری با اتخاذ تدابیر راهبردی از جمله هدایت مقرری بگیران بیمه بیکاری به اشتغال مجدد صرفه جویی در منابع بیمه بیکاری حاصل شده است.
    نسبت تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری به کل بیمه پردازان اجباری حدود کمی بیش از 2 درصد است.
    بیمه شدگانی که به علت تغییرات ساختار اقتصادی بنگاه  از کار بیکار شوند، با تایید شورایعالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.
    هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاستهای اقتصادی و اجتماعی دولت تغییر ساختار تلقی و با تایید شورایعالی کار کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.
    کلیه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی که به نحوی از انحاء پروانه  کسب و کار و موافقت  اصولی و اجازه  تاسیس واحد های تولیدی و صنعتی و کشاورزی و خدمات فنی را صادر می نمایند موظفند بیمه شدگانی را که  " مقرری بیمه بیکاری"  دریافت  می نمایند بر اساس معرفی واحد های کارو امور اجتماعی جهت اخذ مجوز کسب و کار و موافقت اصولی در اولویت  قرار دهند.
    مطابق جدول ماده 7 قانون بیمه بیکاری کارگران مجرد حد اقل 6( شش) و حد اکثر سی و شش(36) و کارگران متاهل حد اقل دوازده(12) و حداکثر پنجاه ( 50) ماه با داشتن شرایط سابقه پرداخت حق بیمه و حق بیمه بیکاری و سابقه کاری و داشتن سایر شرایط قانون بیمه بیکاری- می توانند از حمایت اجتماعی بیمه بیکاری برخوردار شوند.
    مقرری بیمه بیکاری از روز اول بیکاری قابل پرداخت است.
    سازمان  آموزش فنی و حرفه ای مکلف است ، آموزش مهارتهای مورد نیاز " بازار کار" و نیز باز آموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در اولویت قرار دهد و زمینه ارتقاء مهارت آنان را فراهم نماید.
    هزینه های مربوط به باز آموزی و تجدید و ارتقاء مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری پرداخت  می گردد.
    در اصلاح قانون و آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری" تبصره  ماده 30 قانون کار" مبنی بر تکلیف دولت با توجه به اصل بیست و نهم قانون اساسی مبنی بر " ایجاد صندوق بیمه بیکاری"مورد توجه قرار خواهد گرفت.
    با تشکیل کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و نیز کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور مدت زمان  رسیدگی به وضعیت بنگاههای اقتصادی مشکلدار کاهش یافته است.
    حدود  شانزده هزار نفر از مقرری بگیران  بیمه بیکاری طی شش ماهه سالجاری برای کسب مهارتهای فنی و حرفه ای و باز آموزی مهارت و تجدید مهارت  به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو