عصر بازار

اقتصاددان‌ها:

ترامپ در حال لطمه زدن به اقتصاد جهان است

عصر اعتبار- سه چهارم از کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در یک تحقیق جدید انجام شده توسط یک موسسه تحقیقاتی معتبر آلمانی گفتند، دولت ترامپ در حال لطمه زدن به اقتصاد جهان است.

ترامپ در حال لطمه زدن به اقتصاد جهان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سه چهارم از کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در یک تحقیق جدید انجام شده توسط یک موسسه تحقیقاتی معتبر آلمانی گفتند، دولت ترامپ در حال لطمه زدن به اقتصاد جهانی است.

    در این تحقیق که از 929 کارشناس اقتصادی از 120 کشور جهان انجام شده، 73.9 درصد از شرکت کنندگان گفته اند، دونالد ترامپ «در حال تاثیر گذاری منفی بر اقتصاد جهانی است.» 57.6 درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته اند دولت آمریکا در حال لطمه زدن به اقتصاد آمریکاست.

    شرکت کنندگان در نظرسنجی این موسسه مستقر در مونیخ همگی به عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست به عنوان دو «حوزه ای که بیشترین آسیب» را از اقدامات ترامپ دیده اشاره نموده اند. بخش عمده ای که کارشناسان، یعی 73.5 درصد گفته اند که فقرا «بیشترین آسیب» را از سیاست هایی اجرا شده یا اعلامی ترامپ متحمل شده اند.

    بر اساس تحقیق موسسه ایفو: «دولت ترامپ همچنین در زمینه تجارت بین الملل، همکاری در سطح سازمان های بین المللی و همچنین صلح و امنیت نیز نمره پایینی را به خود اختصاص داده است... کارشناسان در کشورهای همسایه آمریکا یعنی کانادا و مکزیک و همچنین ایرلند مدعی شده اند که سیاست های دولت فعلی آمریکا به ویژه تاثیر منفی ای بر کشورهای آنها داشته است.»

    این در حالی است که قتصاددانان آمریکایی نگاه مثبت تری به سیاست های دولت ترامپ دارند. تنها 38 درصد از اقتصاددانان آمریکایی شرکت کننده در این تحقیق گفته اند که سیاست های دولت فعلی آمریکا تاثیرات منفی در داخل این کشور داشته است.

    از زمان پیروزی غیرمنتظره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اقتصاددانان و دیگر تحلیلگران در مورد تاثیر منفی سیاست های این تاجر سابق بر اقتصاد جهانی هشدار داده اند. یک سال پیش موسسه ایفو در تحقیق مشابهی اعلام کرده بود که ترامپ یک «ریسک عمده» برای اقتصاد جهانی محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو