عصر بازار

در معاملات بازارهای جهانی؛

سهام آسیایی در اوج باقی ماند

دلار لغزید

عصر اعتبار- به دنبال یک روز دیگر از رکوردزنی‌ها در وال‌استریت، سهام آسیایی نزدیک به اوج یک دهه خود باقی ماند؛ هر چند در تبادلات پرنوسان، نیکی ژاپن از قله‌های ۲۶ ساله خود پایین آمد.

سهام آسیایی در اوج باقی ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، به دنبال یک روز دیگر از رکوردزنی‌ها در وال‌استریت، سهام آسیایی نزدیک به اوج یک دهه خود باقی ماند؛ هر چند در تبادلات پرنوسان، نیکی ژاپن از قله‌های 26 ساله خود پایین آمد و از موضع سرمایه‌گذاران مبنی بر سودآوری بیشتر، آسیب دید.

    در معاملات روز پنجشنبه بازارهای جهانی، دلار در شرایطی که سرنوشت برنامه اصلاحات مالیاتی آمریکا در وضعیت نامعینی قرار دارد، دچار لغزش شد.

    شاخص ام‌اس‌سی‌آی، گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن، با نیرو گرفتن از سودهای شبانه وال‌استریت، 2 درصد افزایش یافت و به نزدیکی رکورد 10 ساله خود رسید که در ساعاتی از روز گذشته ثبت کرده بود.

    شاخص سهام استرالیایی اس‌اندپی/ای‌اس‌اکس 200 هم، با 0.55 درصد افزایش به بالاترین سطح خود از ژانویه 2008 تا کنون رسید. شاخص کوسپی کره جنوبی که چند رکوردزنی متوالی در هفته گذشته انجام داده بود، سودهای اول روز خود را از دست داد و بدون تغییر باقی ماند.

    شاخص شانگ‌های 0.1 درصد افت کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ، 0.6 درصد رشد را تجربه نمود.

    نیکی 225 ژاپن ابتدای امروز را با سود 2 درصدی آغاز کرد تا به سطحی دست پیدا کند که از ژانویه 1992 تا کنون دیده نشده بود ؛اما در ادامه، مسیر خود را معکوس کرد و روز خود را با 0.2 پایین تر از سطح ابتدایی به پایان رساند.

    ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسویی می‌گوید: هیچ خبری منتشر نشده بود که باعث افت شاخص نیکی شود؛ بلکه تاجرانی که با رشد سهام در اوایل روز، سود کرده بودند، پول خود را وارد بازارهای مالی کردند. بازار بسیار پرسود به نظر می‌رسید و باید از این فضا برای ثبت سود خود بهره می‌بردند.

    شاخص دلار در برابر سبدی از 6 ارز مهم، 0.1 درصد افت کرد و به نرخ 94.789 رسید و همچنان پایین‌تر از نرخ 95.150 که در اواخر اکتبر به آن دست یافت و رکورد 3 ماهه خود بود، باقی ماند.

    در مقابل ین، دلار 0.2 درصد افت کرد و به نرخ 113.640 رسید؛ همچنین شاخص طلا، اسپات‌گلد با افزایش 02 درصدی به نرخ 1283.45 دلار برای هر اونس دست یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی