عصر بازار

تعهدات بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان طی سال جاری اعلام شد

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تعهدات بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان طی سال جاری خبر داد و گفت: این تعهدات در قیاس با سال گذشته در مواردی نظیر بیماری های صعب العلاج و پر هزینه، زایمان، عینک و لیزیک افزایش یافته است.

تعهدات بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان طی سال جاری اعلام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، گودرز کریمی فر از اجرای قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان به روش صندوق درمان تکمیلی از ابتدای خرداد ماه سال 95 تا پایان شهریور ماه سال جاری سخن گفت و افزود: طی این دوره یک ساله بیش از 7 میلیون پرونده و سند پزشکی دریافتی، رسیدگی و هزینه‌های درمانی بیمه شدگان پرداخت شده است.

    کریمی‌فر خاطر نشان کرد: بر اساس اسناد و مدارک موجود به طور متوسط روزانه بیش از چهارده میلیارد ریال خسارت به حساب بیمه شدگان واریز می گردد.

    وی با بیان این که هزینه‌های بیمه شدگان تا سه ماه بعد از پایان قرارداد قابل پرداخت است افزود: رقم قطعی هزینه های 12 ماهه قرارداد سال 96- 95 طی دو ماه آینده مشخص خواهد شد.

    مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از مجموع هزینه های پرداختی 57 درصد مربوط به هزینه های سرپایی و 43 درصد مربوط به هزینه‌های بستری است.

    این مقام مسئول با اشاره به تمدید قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ از ابتدای آبان ماه سال جاری تا پایان مهر 97 نرخ سرانه ماهانه برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل را مبلغ540 هزار ریال اعلام و ادامه داد: 270 هزار ریال این رقم توسط کارکنان و مبلغ 270 هزار ریال دیگر آن از محل اعتبارات رفاهی وزارت متبوع تأمین و هر ماه به حساب بیمه شدگان واریز خواهد شد .

    وی همچنین نرخ سرانه ماهانه برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد خانواده آن ها را مبلغ پانصد و چهل هزار ریال دانست و اظهار داشت: در راستای حمایت از همکاران فرهنگی قراردادی، طی سال جاری بدون افزایش حق بیمه همچون سال گذشته اقدام خواهد و مبلغ سیصد و هفتاد هزار ریال توسط این افراد و یکصد و هفتاد هزار ریال دیگر از محل اعتبارات رفاهی وزارت متبوع تامین و هر ماه به حساب بیمه شدگان واریز خواهد شد..

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی افزود: تعهدات این قرارداد در قیاس با سال گذشته در مواردی نظیر بیماری های صعب العلاج و پر هزینه، زایمان، عینک و لیزیک افزایش یافته است.

    کریمی فر تعهدات جراحی های تخصصی، درمان طبی و سایر اعمال جراحی و کلیه هزینه های پاراکلینیکی و سرپایی را بدون سقف اعلام و بر اساس تعرفه های مصوب کشور دانست.

    وی همچنین هزینه های مرتبط با درمان نازایی و ناباروری اولیه، ویزیت پزشکان، فرانشیز دارو در تعهد بیمه همگانی و ملزومات دارویی، هزینه تهیه اعضای طبیعی پیوندی با تایید انجمن های مربوطه را بدون سقف اعلام کرد.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، هزینه کلیه تعهدات پس از کسر فرانشیز به استثنای هزینه های بیماران خاص و صعب العلاج را قابل پرداخت دانست و یادآور شد: هزینه درمان این بیماران اعم از بیمارستانی و دارو بدون در نظر گرفتن هیچ گونه فرانشیز قابل پرداخت است و هزینه داروها ی این بیماران نیز به طور کامل پرداخت می شود.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری با بیش از 9 هزار مرکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ از کلیه فرهنگیان بیمه شده خواست برای انجام امور درمانی به مراکز مربوطه مراجعه و با پرداخت کمترین هزینه خدمات مورد نیاز را دریافت نمایند.

    وی همچنین از مراجعه کنندگان بیمه شده به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ خواست پس از تحویل مدارک به نمایندگی های مستقر در تمام ادارات و مناطق آموزش و پرورش نسبت به دریافت هزینه های خود اقدام کنند.

    کریمی فر از همکاران فرهنگی خواست تا 15 آذر ماه سال جاری با مراجعه به ادارات و مناطق محل خدمت خود نسبت به عضویت در پوشش بیمه تکمیلی اقدام نمایند.

    وی همچنین در خصوص انصراف بیمه شدگان از پوشش بیمه درمان اظهار داشت: افراد متقاضی انصراف باید تا تاریخ30 آبان 1396 برای تکمیل فرم انصراف به ادارات رفاه محل خدمت خود مراجعه و نسبت به انصراف از بیمه اقدام نمایند.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: در غیر این صورت انصراف این افراد پذیرفته نشده و حق بیمه تکمیلی از حقوق نامبردگان نیز کسر خواهد شد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی