عصر بازار

با ایجاد تردید در برنامه مالیاتی؛

روند سوددهی بازار سهام متوقف شد

عصر اعتبار- پس از این که جمهوری‌خواهان سنا برنامه مالیاتی‌ای را که با برنامه مجلس نمایندگان مغایرت داشت، رونمایی کردند، با بلاتکلیفی به وجود آمده، سهام آسیایی افت کرد.

روند سوددهی بازار سهام متوقف شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز جمعه پس از این که جمهوری‌خواهان سنا برنامه مالیاتی‌ای را رونمایی کردند که با ورژن مجلس نمایندگان در چند مورد کلیدی، شامل تاخیر در زمان‌بندی کاهش مالیات شرکتی، تفاوت داشت، با بلاتکلیفی به وجود آمده، سهام آسیایی افت کرد.

    انتظار می‌رود سهام اروپایی با تغییر کمی مواجه شود. امروز شاخص فوتسی انگلیس و داکس آلمان تقریبا بدون تغییر باز شد.

    ام‌اس‌سی‌آی، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن 0.15 درصد افت کرد. نیکی225 ژاپن 0.8 درصد از ارزش خود را از دست داد و از اوج 21 ماهه خود که به دنبال سودهای متوالی در 2 ماه گذشته به دست آورده بود فاصله گرفت. اما از لحاظ هفتگی این شاخص نهمین هفته متوالی از سود را ثبت کرد.

    در وال‌استریت در پایان معاملات پنج‌شنبه در بامداد امروز شاخص اس‌اندپی500 با افتی 0.38 درصدی به کار خود پایان داد درحالی‌که کامپوزیت نسدق 0.58 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    جمهوری‌خواهان سنا اعلام کردند که می‌خواهند کاهش مالیات شرکتی را در 2019 تکمیل کنند درحالی‌که در زمان‌بندی مجلس نمایندگان این تاریخ در 2018 دیده شده است. این باعث شد آینده تصویب بزرگترین تحول مالیاتی آمریکا از دهه 1980 به بعد، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

    در بازار ارز دلار هم از نگرانی‌های مربوط به اصلاحات مالیاتی آسیب دید و یورو در برابر دلار تقویت شد و به نرخ 1.1644 دلار دست یافت و از از پایین‌ترین نرخ 3 و نیم ماهه خود که در روز سه‌شنبه به آن دست یافته بود فاصله گرفت.

    دلار در برابر ین هم افت کرد و از نرخ 114.735 ین که در روز دوشنبه ثبت کرده بود و بالاترین سطح آن از ماه مارچ تا کنون بود، به نرخ 113.32 ین رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی