عصر بازار

پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ برای شاهزادگان

عصر اعتبار- هنوز بسیاری از مسائل در باره دلایل و اهداف بازداشت گسترده شاهزادگان ثروتمند درهاله ابهام مانده است اما دادستان کل عربستان می‌گوید که تحقیقات کمیته فساد مالی نشان می‌دهد حدود ۱۰۰ میلیارد دلار اختلاس شده است.

پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ برای شاهزادگان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایران جیب ، شیخ سعود المعجب تاکید کرده در اقدامی که در راستای مبارزه با فساد از شنبه شب (4 نوامبر) آغاز شد، 208 نفر در این رابطه مورد بازجویی قرار گرفته‎‏اند. از این تعداد 7 نفر آزاد شده‌اند. او تاکید کرد که فعالیت‌های تجاری عادی در پادشاهی تحت تاثیر قرار نگرفته و تنها حساب‌های بانکی شخصی افراد مورد نظر مسدود شده است.

    شیخ معجب گفت که روند تحقیقات کمیته عالی مبارزه با فساد که تحت رهبری ولیعهد محمد بن سلمان، 32 ساله تشکیل شده، "به سرعت" پیش می‌رود.

    کمیته مبارزه با فساد تحت سرپرستی او دستور بازداشت 11 شاهزاده، 4 وزیر و ده‌ها وزیر سابق را صادر کرد و گزارش می‌شود که ولید بن طلال، بازرگان سرشناس بین المللی، هم در میان بازداشتی‌هاست.

    دادستانی کل عربستان گفت: "براساس تحقیقات سه سال گذشته، ما برآورد می‌کنیم که ظرف چند دهه گذشته دستکم 100 میلیارد دلار به واسطه فساد سیستماتیک و اختلاس، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است."

    شیخ معجب گفت که کمیته دارای اختیارات کاملا قانونی برای وارد شدن به مرحله بعدی تحقیقات است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی