عصر بازار

قائم مقام بیمه مرکزی:

گسترش حضور بیمه در بخش حمل و نقل یکی از ابزارهای مقابله با شوک‌های اقتصادی

عصر اعتبار- قائم مقام بیمه مرکزی در پانل اقتصاد مقاومتی، حمل و نقل و بیمه همایش بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک ایران که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد بر اهمیت و نقش بیمه در رونق صنعت حمل و نقل و مقاوم‌سازی اقنصاد کشور در برابر تهدیدات بیرونی تاکید کرد.

گسترش حضور بیمه در بخش حمل و نقل یکی از ابزارهای مقابله با شوک‌های اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی در این پانل با ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده برای تبادل نظر در جمع فعالان عرصه حمل و نقل کشور گفت: امیدوارم به این بهانه همکاری‌های صنعت بیمه و صنعت حمل و نقل کشور که عرصه‌های وسیعی را در بر می‌گیرد بیش از پیش گسترش یابد.

    وی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی اشاره به اقتصادی دارد که قادر است در مقابل شوکهای مختلف اقتصادی و غیراقتصادی تعادل خود را حفظ کند و با کمترین نوسان و اخلال به حیات طبیعی خود ادامه دهد که یکی از کانالهای وارد کردن شوک به اقتصادهای امروزی، تحریم معاملات بین‌المللی آن اقتصاد است.
    وی تحریم معاملات بیمه‌ای را یکی از ابزارهای مهم و راهبردی وارد کردن شوک به هر اقتصادی دانست و گفت: در دنیای امروز بیمه بعنوان یکی از مهمترین ابزارهای کاهش اصطکاک‌های متعدد، متنوع و پیچیده مالی در معاملات داخلی و بین‌المللی کشورها، نقشی بسیار کلیدی در روان‌سازی، مدیریت و کاهش ریسک و ایجاد ثبات در فعالیتهای اقتصادی و در نتیجه توسعه تجارت در سطح ملی و بین‌المللی دارد و در حال حاضر با حق بیمه‌ای بالغ بر 4,8 هزار میلیارد دلار، بالای 6 درصد تولید ناخالص جهانی اختصاص به بیمه دارد.
    قائم مقام بیمه مرکزی با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل نقشی حیاتی در ارتباطات بین‌المللی کشورها دارد این بخش را هم یکی دیگر از کانال‌های اصلی وارد کردن شوک به اقتصادها دانست و گفت: بیمه‌ یکی از ابزارهایی است که بدون آن صنعت حمل و نقل زمین‌گیر خواهد شد بنابراین یکی از مهمترین روش‌های وارد کردن شوک به بخش حمل و نقل، تلاش برای متوقف کردن معاملات بیمه‌ای است.
    وی در ادامه افزود: ما در حال حاضر در حوزه‌هایی چون حمل کالا، حوادث مربوط به بدنه کشتی و هواپیما و مسوولیت‌های مرتبط در برابر شخص ثالث، انواع مسوولیت‌های مرتبط با متصدیان حمل و نقل داخلی و بین‌المللی، مسئولیت راننده در برابر شخص ثالث، حوادث راننده و بدنه اتومبیل به بخش حمل و نقل خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنیم.
    خسروشاهی گفت: وضعیت ضریب نفوذ بیمه در بخش حمل و نقل کشور بهتر از سایر بخشهاست. ضریب نفوذ بیمه در کل بخشها در حال حاضر 2,1 درصد است اما در بخش حمل و نقل حدود 5 درصد برآورد می‌شود که این شاخص در بخش حمل و نقل زمینی حدود 5.5 درصد و در رشته‌های باربری و کشتی و هواپیما حدود 2.6 درصد است. البته ما به این راضی نیستیم و با توجه به عرصه‌های بکری که در بخش حمل و نقل برای حضور بیمه‌ها وجود دارد و همچنین جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باید حضور و نقش بیمه در این بخش عمق و گستره بیشتری پیدا بکند.
    قائم مقام بیمه مرکزی تصریح کرد: برای این منظور بیمه مرکزی آمادگی دارد تقاضای محصولات بیمه‌ای جدید را به سرعت بررسی نماید و در صورتی‌که معیارهای بیمه‌پذیری را داشته باشند و امکان ارزیابی ریسک در مورد آنها فراهم باشد مجوز عرضه آن محصولات بیمه‌ای را صادر نماید.
    وی برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی لازم برای تبادل نظر میان طرف‌های عرضه و تقاضای بیمه در بخش‌های مختلف صنعت حمل و نقل را ضروری  دانست و گفت: در همین راستا، در جلسه‌ای که اخیراً با روسای هیأت مدیره فدراسیون حمل و نقل و انجمن کشتیرانی داشتیم تفاهم شد که دوستان محورها و سرفصل‌های مورد نیاز جهت برگزاری این سمینارها و کارگاه‌های تخصصی را پیشنهاد نمایند تا پژوهشکده بیمه برای این منظور برنامه‌ریزی کند.
    شایان ذکر است، در پایان این نشست، از بیمه‌گذاران برتر شرکت بیمه پاسارگاد که در زمینه ترانزیت کالا فعالیت دارند به جهت اقدامات شایسته آنها در زمینه مدیریت ریسک با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو