عصر بازار

بدلیل رشد سریع اقتصادی رقم خواهد خورد؛

افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- کمیسیون اروپا پیش بینی کرد به دلیل رشد سریع اقتصادی در اتحادیه اروپا که به دنبال رونق بازار مسکن کلید خورده است، قیمت خانه و اجاره بها افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، کمیسیون اروپا پیش بینی کرد قیمت مسکن و اجاره بها به دیل رشد سریع اقتصادی در این اتحادیه با افزایش روبرو خواهد شد؛ ضمن اینکه میزان جهش رشد اقتصادی اروپا که بیشترین رقم در دو سال اخیر است به دلیل بازگشت رونق در حوزه ساخت و ساز مسکن است. 

    در پیش بینی کمیسیون اروپا آمده که تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی رشد قابل توجه 4.8 درصد را تجربه خواهد کرد. این رقم برای سال های 2018 و 2019 میلادی به ترتیب 3.9 درصد و 3.1 درصد است. 

    همچنین اقتصاد پایه ای که با توجه به هزینه های ساخت و ساز مصرف کننده در نظر گرفته می شود به طور متوسط 4 درصد تا سال 2019 میلادی پیش می رود.

    کمیسیون اروپا اعلام کرد: سرمایه گذاری در ساخت و ساز به طور چشمگیری به رشد تقاضای داخلی کمک می کند و با ضرب آهنگ قوی خود که در سال 2016 میلادی در بخش سرمایه گذاری املاک مسکونی دیده شد، در میان مدت با حمایت سیاست دولت ها تداوم خواهد داشت.

    در همین حال احتمال افزایش بی رویه ساخت و ساز مسکن می تواند بی ثباتی اقتصادی را در چند سال آینده به همراه داشته باشد، که نسبت به این مسئله هشدار داده شده است.

    در پیش بینی کمیسون اروپا آمده که بلاتکلیفی در مورد توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت و تغییرات احتمالی در رابطه با فضای اتخاذ مالیات بین المللی و سیاست های تجاری و مالیاتی آمریکا می تواند درآمد دولت ها را تحت الشعاع خود قرار دهد. 

    رشد اشتغالزایی هم با سرعت به کار خود در اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد و نرخ بیکاری سالانه در اتحایه اروپا برای سال آینده و 2019 میلادی به ترتیب 5.5 درصد و 5.3 درصد خواهد بود.

    بر همین اساس اقتصاد اروپا در سال جاری میلادی بطرز قابل توجهی بهتر از آنچه که پیش بینی می شد، عمل کرده است که این موضوع به لطف مصرف انعطاف پذیر بخش  خصوصی، رشد اقتصادی قوی در سراسر جهان و کاهش بیکاری است.

    بر پایه این گزارش کمیسوین اروپا رشد سرمایه گذاری را در اتحادیه اروپا در سال 2018 و 2019 میلادی به ترتیب 2.8 درصد و 1.9 درصد برآورد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو