عصر بازار

آخرین وضعیت سهام عدالت

عصر اعتبار- آن طور که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده تاکنون شرکت های سرمایه پذیر بابت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵، ۶۵۰ میلیارد تومان سود پرداخت کرده‌اند. البته با رو به اتمام بودن فرصت این شرکت‌ها برای پرداخت سود، این مبلغ می‌تواند تا دو یا سه برابر نیز افزایش یابد.

آخرین وضعیت سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سازمان خصوصی‌سازی چند ماه است که اعلام کرده آماده پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 1395 است. طبق آمارهای این سازمان و گفته‌های عبدالله پوری حسینی تاکنون 650 میلیارد تومان از سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز شده است.

    این شرکت‌ها پس از برگزاری مجامع‌شان قانونا هشت ماه فرصت داشته‌اند تا سود مربوط به سهام عدالت را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند و از آنجا که سود شرکت‌های بزرگی همچون هلدینگ خلیج فارس کامل به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز نشده است با پایان مهلت هشت ماهه این شرکت‌ها انتظار می‌رود مبلغ این 650 میلیارد تومان به دو یا حتی سه برابر افزایش یابد.

    اما طبق گفته‌های رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مصوبه‌ای که شورای عالی اصل 44 در اسفندماه سال 1395 تصویب کرد سازمان خصوصی‌سازی برای پرداخت سود سهام عدالت منع قانونی ندارد و می‌تواند به تناسب سودهایی که از شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت کرده، این مبالغ را در بین مشمولان سهام عدالت توزیع کنند، ولی این سازمان در حال حاضر در حال هماهنگی با ارگان های خاصی برای پرداخت این مبالغ است.

    در عین حال از  مجلس صداهایی به گوش می‌رسد که تعدادی از نمایندگان با پرداخت نقدی سود سهام عدالت مخالفت‌هایی دارند ولی طبق اخباری که از سازمان خصوصی‌سازی به گوش می‌رسد، با توجه به اینکه شورای عالی اصل 44 پرداخت سود را قانونی می‌داند و این شورا عالی‌ترین مقام رسیدگی به موضوعات سهام عدالت در کشور است، این سازمان در حال رایزنی‌هایی با دیگر مسئولان است تا سود سال مالی 1395 را بپردازد.

    تاکنون در مورد مبلغ سود سهام عدالت در سال مالی 1395 صحبت‌های زیادی شده ولی رقم قطعی‌ای درباره آن شنیده نمی‌شود. آنچه سازمان خصوصی‌سازی سابقا اعلام کرده این است که مبلغ این سود حدودا 120 الی 150 هزار تومان برای مشمولانی است که مقدار سهام از نظر ارزش، عدالتشان یک میلیون تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو