عصر بازار

گارد احتیاطی فعالان بورس در پی تشدید تنش های خاورمیانه:

شاخص بورس تهران ۱۰۲ واحد افت کرد!

عصر اعتبار- با افزایش تنش های سیاسی در منطقه خاورمیانه، چند روزی است که شاهد افت ارزش معاملات روزانه در بازار بورس تهران هستیم، لذا شاخص که به سختی در این چند روزه رنگ سبز خود را حفظ کرده بود، امروز سرخ پوش به معاملاتش پایان داد.

شاخص بورس تهران ۱۰۲ واحد افت کرد!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار،امروز شاخص بورس تهران تحت تاثیر به ویژه معاملات منفی در نمادهای فولاد، فملی و رمپنا، با افت 102 واحدی در ارتفاع 87 هزار و 795 واحد قرار گرفت، شاخص هم وزن نیز با 11 واحد کاهش در مدار 17 هزار و 531 ایستاد.

    خودرویی ها که اخیر در حال نشان دادن تحرکات مثبتی از خود هستند، امروز را متعادل و منفی به پایان بردند و لیدرها حوالی صفر تابلو نوسان کردند.
    امروزکاغذیها جو خوبی داشتند، این خانواده کوچک بورسی شاهد بازگشایی چکارن پس از اعلام 16 درصد تعدیل مثبت بود لذا سهم با رشد 9.5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت، به دنبال آن چکاوه نیز با 5 درصد رشد و صف خرید مواجه شد.
    نماد کمنگنز از گروه معدنی نیز پس از اعلام 129% تعدیل مثبت مجدد و توضیحات مربوطه با رشد حدود 13 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت، مابقی نمادهای گروه منفی با افتهای جزئی بودند.
    در ابتدای بازار صف خرید نماد شپاس در گروه متعادل پالایشگاهی و روانکارها، قابل توجه بود، با این حال نهایتا شپاس صف خود را عرضه کرد و گروه معاملاتی منفی با افتهای جزئی داشت به جز شسینا که معادل 5 درصد افت کرد.
    گروه فلزات نیز معاملاتی متعادل و منفی را پشت سر گذاشتند و همانطور که اشاره شد فولاد و فملی با افتهای 1 و 2 درصدی خود مجموعا 94 واحد شاخص بورس را پایین کشیدند.
    از طرفی، در بازارهای جهانی همزمان با تنش ها در خاور میانه، شاهد نوسانات قیمتی شدید در برخی کالاها مخصوصا قیمت نفت هستیم، در بازارهای داخلی نیز دلار همچنان خود را در زیر 4100 تومان حفظ کرده است.
    گفتنی است، تقریبا طی یکماه آتی بودجه سال 97 از سوی دولت به مجلس ارائه خواهد شد که روند بعدی بازار را در محتوی این لایحه باید جستجو کرد. تعیین قیمت ارز در بودجه و میزان تخصیصی بودجه عمرانی، مهمترین مواردی هستند که میتواند مسیر بعدی بورس تهران را مشخص کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو