عصر بازار

گزارش کمیسیون مالی اتحادیه اروپا؛

ایتالیا، دارای پایین ترین رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- کمیسیون امور مالی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقتصاد ایتالیا، پایینترین رشد اقتصادی را در میان ۲۸ کشور عضو این اتحادیه داراست.

ایتالیا، دارای پایین ترین رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا, روزنامه ایتالیایی ایل سوله امروز (شنبه) نوشت: 'پییر موسکوویسی' رئیس کمیسیون مالی اتحادیه اروپا گزارش این نهاد را درباره رشد اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سال های 2017 و 2018 منتشر کرد که بر اساس آن، ایتالیا با رشدی برابر با 1.5 درصد در سال 2017 و 1.3 درصد در سال 2018 در انتهای جدول رده بندی رشد اقتصادی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

    همچنین اتحادیه اروپا پس از پنج سال رشد اقتصادی نسبتاَ ضعیف، در سال جاری میلادی و همچنین سال آینده، با رشدی سریع روبرو خواهد بود.
    به نظر موسکوویسی، رشد اقتصادی منطقه یورو در امسال و سال های 2018 و 2019، به ترتیب به 2.2 درصد، 2.1 درصد و 1.9 درصد خواهد رسید.
    وی در گزارش خود افزود: انگلستان نیز در سال 2019 میلادی با وجود خروج از اتحادیه اروپا از نظر رشد اقتصادی از ایتالیا پیشی خواهد گرفت.
    رئیس کمیسیون مالی اتحادیه اروپا در گزارش اخیر خود ایتالیا را بگونه ای تحت فشار قرار داد و پیشاپیش با اشاره به بودجه سال 2018 ایتالیا که این کمیسیون تا پایان ماه جاری باید نظر خود را در باره آن ارائه دهد، گفت: بین محاسبات ما و محاسبات دولت ایتالیا در مورد رقم کاهش کسری ساختاری در تراز ملی ایتالیا و نظر کارشناسان دو طرف در مورد رشد واقعی و رشد بالقوه اقتصاد در ایتالیا، اختلاف محاسباتی وجود دارد و این اختلاف در حدود 0.2 درصد (برابر با 3.4 میلیارد یورو) است.
    به نظر کمیسیون مالی اتحادیه اروپا، ایتالیا در مسیر درست حرکت می کند ولی باید به تلاش هایش شدت بیشتری ببخشد.
    با اظهارات موسکوویسی به نظر می رسد که این کمیسیون با توجه به قرار گرفتن ایتالیا در آستانه انتخابات سیاسی، نظر قطعی خود را پیرامون رشد اقتصادی این کشور به بهار سال آینده موکول کند.
    رئیس کمیسیون مالی اتحادیه اروپا در پایان، از مسائل ژئوپولیتیکی موجود مرتبط با موضوع کره شمالی و همچنین انزواگرایی دولت آمریکا به عنوان مواردی یاد کرد که رشد اقتصاد اتحادیه اروپا را ممکن است تحت الشعاع خود قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی