عصر بازار

پرداخت خسارت حمله پلنگ به دامداران گیلانی

عصر اعتبار- حواله جبران خسارت حمله پلنگ به دامداران گیلانی طی مراسمی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تحویل شد.

پرداخت خسارت حمله پلنگ به دامداران گیلانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در راستای حمایت از حیات وحش و حفاظت از جانوران در خطر انقراض ، جبران خسارت حمله پلنگ به دامداران گیلانی تحویل داده شد .
    مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در این مراسم گفت : در راستای حمایت از حیات وحش و جانوران در خطر انقراض، طرح بیمه پلنگ ایرانی به وسیله سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت تا دامداران زیان دیده از حمله پلنگ ، بتوانند خسارت خود را دریافت کنند.
    قربانعلی محمدپور افزود: به همین منظور سومین مرحله از پرداخت خسارت حمله پلنگ با حضور افراد زیان دیده انجام و حواله جبران خسارت حمله پلنگ توسط شرکت بیمه گر به آنان پرداخت شد.
    وی تصریح کرد:با این اقدام سازنده و بر اساس قرارداد محیط زیست با یکی از شرکت های بیمه گ ، چنانچه از ناحیه پلنگ به دام های روستاییان خسارتی وارد شود، با نظر کارشناسی جبران خواهد شد و روستاییان به جای اقدام خودسرانه و هر گونه آسیب به پلنگ، خسارت های وارده را باید به محیط زیست گزارش کنند.
    پلنگ، جانوری از خانواده گربه‌سانان و کوچک‌ترین حیوان در میان سه گربه بزرگ است که شیر و ببر دو عضو دیگر آن هستند. زیستگاه پلنگ در گذشته از آفریقای جنوبی تا شبه جزیره کره را در بر می‌گرفت و این جانور در سراسر آفریقا و جنوب آسیا پراکنده بود اما تخریب زیستگاه و شکار، قلمرو این حیوان را به شدت کاهش داد و امروزه بیشترین تراکم پلنگ‌ها در جنوب صحرای آفریقاست.
    اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست این حیوان را با توجه به کاهش جمعیت و کاهش محدوده زندگی آن، در فهرست گونه‌های در مرز تهدید به انقراض قرار داده اما با همه این شرایط ، جمعیت پلنگ‌ها از دیگر گونه‌های خویشاوند خود یعنی شیر، ببر و جگوار بیشتر است و وضعیت حفاظتی بهتری دارد.
    پلنگ از گونه های با ارزش و در معرض انقراض محیط زیست گیلان است و پیش بینی شود 30 تا 35 قلاده از آن در جنگل های این استان زندگی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو